21 ارديبهشت 1399 - 08:14

وزیر اقتصاد برزیل: در صورت رکود، بازار را غرق در نقدینگی می‌کنیم

وزیر اقتصاد برزیل می‌گوید بانک مرکزی این کشور در صورت رکود ناشی از پاندمی ویروس کرونا، احتمالا "بارانی از نقدینگی" را به اقتصاد برزیل تزریق خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۴۰۶۲
برزیل

به گزارش ایبِنا از رویترز، با این وجود «پائولو گوئدس» در این نشست آنلاین اقتصادی اعلام کرد که براساس پیش بینی وی، با توجه به نشانه های اصلی احیای سریع که تاکنون نمود کرده است، بزرگ ترین اقتصاد منطقه آمریکای لاتین به سرعت با ریکاوری Vشکل احیا خواهد شد.


کنگره برزیل پنجشنبه هفته گذشته با تصویب اصلاحیه قانون اساسی در خصوص هزینه‌های مضاعف و تدابیر اضطراری در راستای تعدیل آثار ناشی از بحران بهداشتی جاری، به بانک مرکزی این کشور اجازه داد تا دارایی‌های بخش دولتی و خصوصی را خریداری کند.


گوئدس گفت که در صورت وقوع رکود، بانک مرکزی برزیل قادر است برای شرکت‌ها و حتی کسب و کارهای کوچک نقدینگی فراهم کند.


وی در این باره گفت: در صورت وقوع رکود و تقاضای نامحدود برای نقدینگی، مجموعه اقتصاد را با بارانی از نقدینگی اشباع می‌کنیم.


وی در ادامه گفت که اقتصاد برزیل تا اینجای کار و تحت تاثیر کاهش رکوردشکن نرخ بهره نشانه‌هایی از احیای سریع را از خود بروز داده است.


بانک مرکزی برزیل چهارشنبه هفته گذشته نرخ بهره پایه خود را ۷۵ نقطه پایه کاهش داد و آن را به ۳درصد رساند.
گوئدس اضافه کرد که اقداماتی که شرکت‌ها را قادر ساخته تا حقوق و ساعات کار پرسنل خود را کاهش دهند، تاکنون باعث نجات حدود ۶ میلیون شغل شده است.


این اظهارات در حالی مطرح شده است که برزیل با رسیدن به آمار ۱۴۵.۳ میلیون مبتلا و ۹ هزار و ۸۹۷ قربانی ناشی از کووید-۱۹ تا روز جمعه، خود را به عنوان یکی از نقاط بحرانی جهان از حیث آلودگی به ویروس کرونا معرفی کرد.


از آنجا که آمار تلفات برزیل احتمالا به ۱۰ هزار تن خواهد رسید، کنگره این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر