21 ارديبهشت 1399 - 10:21

ابزار جدید برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن اوراق گواهی سپرده بانک مسکن را یک ابزار بدون ریسک دانست که نرخ سود بیشتری را نسبت به سپرده یکساله نصیب مشتریان می‌کند.
کد خبر : ۱۱۴۰۷۷
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،  بانک مسکن با توجه به مجوز بانک مرکزی مبنی بر انتشار اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام، انتشار این اوراق گواهی سپرده را از ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار قرار داده است.


محمدحسن مرادی، مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در گفت و گو با هیبنا به تشریح ویژگی های این اوراق پرداخت. وی با بیان این که اوراق به صورت بانام و الکترونیکی عرضه می شود، توضیح داد: سود علی الحساب این اوراق سالانه ۱۸ درصد بوده و معاف از مالیات خواهد بود، همچنین پرداخت های آن به صورت ماهانه صورت خواهد گرفت.


مرادی با بیان این که این مدت اوراق جدید یک ساله است، توضیح داد: این اوراق قابلیت خرید و فروش در شعب بانک مسکن را دارد وسایرویژگی هایی دارد که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.


وی افزود: در حال حاضر حداکثر نرخ سود سپرده، ۱۵ درصد مقرر شده، اما این اوراق دارای نرخ سود سالانه ۱۸ درصد است. بنابراین می تواند بازدهی سالانه بیشتری را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با تاکید بر این که سود این اوراق به صورت علی الحساب و ماهانه پرداخت خواهد شد گفت: در حال حاضر برخی از سرمایه گذاری ها شاید در کوتاه مدت سود بالاتری داشته باشد، اما ریسک بالایی نیز دارد، حال آن که خرید اوراق گواهی سپرده بدون ریسک بوده و از این جهت سرمایه گذاری مطمئنی محسوب می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این اوراق چه تفاوتی با سپرده گذاری یک ساله دارد، توضیح داد: یک مورد آن سود بالاتر است که به آن اشاره کردم، موضوع دوم نیز این است که نرخ بازخرید قبل از سررسید این اوراق ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است، اما به طور میانگین نرخ بازخرید سپرده های یک ساله کمتر بوده، بنابراین این موضوع نیز یک مزیت محسوب می شود.

مرادی تفاوت دیگر این اوراق با سپرده های مدت دار را حجم محدود آن عنوان کرد و گفت: اصولا در سپرده های مدت دار ظرفیتی برای مشتریان در نظر نمی گیرند، اما حجم انتشار اوراق سرمایه گذاری جدید محدود بوده است، بنابراین اولویت با افرادی است که زودتر برای دریافت این اوراق مراجعه کنند. وی افزود: مشتریان می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن در جریان فرآیند خرید این اوراق قرار گیرند

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر