22 ارديبهشت 1399 - 08:34
بانک توسعه صادرات:

افزایش ۴۲ درصدی تسهیلات اعطایی ریالی در سال ۱۳۹۸

تسهیلات اعطایی ریالی در سال مالی ۹۸ به منظور حمایت از واحدهای تولیدی صادراتی، با رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ مواجه بوده و از رقم ۵۱ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال به ۷۲ میلیارد و۸۱۳ میلیون ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۱۴۰۹۵
تسهيلات



به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، تسهیلات اعطایی این بانک طی سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۸۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یعنی ۱۳۹۷، ۳۵ درصد رشد داشته است. لازم به ذکر است که رقم تسهیلات اعطایی بانک در سال ۱۳۹۷، مبلغ ۶۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال بوده است.

بانک توسعه صادرات ایران به منظور تقویت بنیه مالی خود جهت حمایت مالی از شرکت ها و موسسات صادراتی، اقدام به سپرده گیری از صندوق توسعه ملی نموده است. مبلغ سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود که در مقایسه با رقم ۲۶میلیارد و۲۰۰ میلیون ریالی سال ۹۷، رشد ۲۶ درصدی را تجربه نموده است.

حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از بخش هایی است که در سال گذشته مورد توجه ویژه بانک توسعه صادرات ایران بوده، بر همین اساس در سال ۹۸، بانک اقدام به اعطای تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و۸۵۱ میلیون ریال جهت پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان نموده که این رقم نسبت به سال ۹۷، با رشد ۲۲ درصدی مواجه بوده است. قابل توجه اینکه در سال ۹۷ مبلغ تسهیلات اعطایی به این بخش رقم یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال بوده است.

در سال ۹۸ یکی دیگر از بخش هایی که در بانک توسعه صادرات ایران با اعطای تسهیلات ریالی و ارزی مورد توجه قرار گرفته است، شرکت های کوچک و متوسط می باشند. در این بخش بانک با اعطای اعتباراتی به مبلغ ۸ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال، رشد ۸.۵ درصدی را نسبت به سال ۹۷ تجربه کرد. بر همین اساس تسهیلات اعطایی در سال ۹۷ و در بخش مذکور، مبلغ ۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال گزارش شده است.

 



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر