22 ارديبهشت 1399 - 11:22
ایبِنا گزارش می‌دهد:

تب کرونا گریبان سکه را گرفت

طی یک ماه اخیر با شیوع ویروس کرونا شاهد رشد حدود ۶ درصدی قیمت سکه تمام بهار آزادی و افزایش قیمت انس جهانی و طلا داخلی بودیم.
کد خبر : ۱۱۴۱۰۳
سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با شیوع ویروس کرونا معادلات بازارهای پولی و سرمایه در اقتصاد جهانی برهم خورد. به طوری که علی رغم تقویت شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش ارزش دلار، جایگاه طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری مجددا تقویت شد و قیمت فلز زرد روز به روز افزایش یافت.


شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها از یک سو و آغاز جدال تجاری آمریکا و چین هم از سوی دیگر موجب شد تا اقتصاد در دنیا تحت تاثیر قرار گیرد و از آنجایی که هر اتفاق خرد و کلانی بر نوسانات انس جهانی تاثیرگذار است، این بازار دستخوش تغییر شد و طی روزهای اخیر شاهد شیب صعودی نرخ انس جهانی هستیم.


این در حالی است که بازار طلا در ایران نیز مضاف بر اینکه از اتفاقات و تنش های خارجی تاثیر می‌گیرد، اخبار و اتفاق های داخلی نیز این بازار را دستخوش تغییر می کند همانطور که این چند روز شاهد بودیم بازار طلا و جواهر در کشور با نوسان اندکی همراه بود و اخبار و تنش های خارجی و همچنین نوسان نرخ ارز و اخبار اقتصادی طی روزهای اخیر و مهمتر از همه رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا، آرامش ماه های اخیر این بازار را برهم زد.


در زیر قصد داریم تا نرخ طلا (۱۸ عیار)، سکه و همچنین حباب سکه (تفاوت ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار سکه) را در یک ماه اخیر (از ۲۱ فروردین ماه تا ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) مورد بررسی قرار دهیم:


براساس نمودار زیر هر گرم طلا ۱۸ عیار در ۲۱ فروردین ماه سال جاری ۶۴۳ هزار و ۷۰۰ بوده که با افزایش بیش از ۴ درصدی، روز گذشته به ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ افزایش یافته و رشدی معادل ۲۷ هزار و ۴۱۶ تومان را تجربه کرده است.




همچنین قیمت هر سکه تمام بهار آزادی نیز در بازه زمانی ذکر شده با رشد ۵.۹۹ درصدی و ۳۸۸ هزار و ۵۲۰ تومانی از قیمت ۶ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان در فروردین ماه، روز گذشته به ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان رسیده است.




حباب سکه نیز در یک ماه گذشته از ۱۱۴ هزار تومان به ‍۱۸۰ هزار تومان افزایش یافته و در یک ماه اخیر رشد ۵۷ درصدی را تجربه کرده و میزان اختلاف این شاخص در روز گذشته با میانگین ۱ ماهه، ۱۴۹ هزار تومان بوده است.




برچسب ها: سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر