27 ارديبهشت 1399 - 11:03

حاشیه سازی برای مدیری با بیست سال سابقه مدیریت از دولت سازندگی

حسن روحانی، رئیس جمهور در حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد و سکان این وزارتخانه را بدون سر و صدا از رضا رحمانی گرفت.
کد خبر : ۱۱۴۲۵۳
مدرسی

به گزارش ایبِنا،  حال بعد از اینکه مدرس خیابانی با حدود بیست سال سابقه مدیریت اجرایی و با اقداماتی انقلابی ، برخی از مدیران پیشین این وزارتخانه را که حواشی زیادی را در این مجموعه ایجاد کرده بودند، ظرف ۴۸ ساعت اولیه حضور خود در جایگاه سرپرستی وزارت صمت برکنار کرده، برخی تلاش دارند تا او را منتسب به جریانی خاص درون دولت نمایند و این تغییرات را سیاسی جلوه دهند تا با حاشیه سازی او را از ادامه این راه و تغییرات به نفع مردم در سایر مجموعه های مرتبط به صمت بازدارند.


نکته جالب این تلاش برای نزدیک جلوه دادن مدرس خیابانی که از مدیران انقلابی و بدون گرایش سیاسی خاص بوده و کارنامه علمکردی او نیز موید این نکته است، به جریانی خاص، در شرایطی است که وی در دوره اول دولت حسن روحانی هیچ سمت یا مقام دولتی نداشته است.


این در حالی است که وی از مدیران قدیمی و باسابقه وزارت بازرگانی است و از دوره دوم دولت سازندگی در این وزارتخانه سمت داشته و در ادارات کل مختلفی از وزارت بازرگانی مشغول به خدمت بوده است. در دولت اصلاحات نیز ،وی قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی بوده و باز هم در وزارت بازرگانی صاحب سمت‌های مدیریتی بوده است.
عدم وابستگی مدرس خیابانی به جریانات سیاسی آنجا بیشتر جلوه می کند که وی در دولت مهرورزی به ریاست محمود احمدی‌نژاد نیز در نقش قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی پست مدیریتی داشته و در ادامه مسیر این دولت نیز، مسئول اجرای پروژه هدفمندی سازی یارانه ها در وزارت بازرگانی بوده است.


در دولت یازدهم و با روی کارآمدن دولت حسن روحانی، مدرس خیابانی، بدون هیچ پست دولتی مشغول به فعالیت بوده و صرفا به فعالیت در حوزه  صنعتی و معدنی در بخش غیردولتی مشغولیت داشته است تا اینکه ماموریت پیدا می کند در دولت دوازدهم و با شدت گرفتن تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به کمک دولت در حوزه بازرگانی بیاید.


اگر چه گروهی که این روزها،پس از انتصاب مدرس به سکانداری وزارت صمت، منافع خود و بستگانشان را در مجموعه صنعت ،معدن و تجارت در خطر می بینند تلاش می کنند تا وی را منصوب به جریانی خاص در دولت دوازدهم کنند اما وی چهره انقلابی شناخته‌ شده ای است که همواره در تمامی دولت ها با گرایش‌های متفاوت سیاسی، به دور از حاشیه ها ،باندبازی با نگاهی حرفه ای به خدمتگذاری به نظام اسلامی و مردم مشغول بوده است.

برچسب ها: انتصاب وزارت صمت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر