29 ارديبهشت 1399 - 11:40

ضرر ۱۳ میلیارد دلاری سافت‌بانک به دنبال کاهش ارزش صندوق ویژن‌فاند

گروه مالی سافت بانک ژاپن امروز (دوشنبه) از زیان عملیاتی ۱.۴ تریلیون یِنی (۱۳ میلیارد دلار) در سال مالی منتهی به مارس و آوریل خبر داد.
کد خبر : ۱۱۴۳۳۱
سافت بانک

به گزارش ایبِنا از رویترز، نتایج مالی فاجعه انگیز ثبت شده توسط این غول فناوری و مخابراتی متاثر از ضرر ۱.۹ تریلیون ینی به صندوق موسوم به ویژن فاند و تحت حمایت عربستان سعودی، رقم خورده است؛ این در حلی است که سود عملیاتی کلی این مجموعه در مدتی مشابه در سال گذشته دو تریلیون ین بوده است.


سرمایه گذاری ۷۵میلیارد دلاری ویژن فاند در ۸۸ استارت آپ در پایان مارس ۶۹.۶ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. استراتژی «ماسایوشی سون» مدیرعامل سافت بانک برای رشد و توسعه سریع تا اینجای کار به ۶ ماه ضرر متوالی منجر شده و این ضرر پیش از آن بوده است که شیوع ویروس کرونا فعالیت ویژن فاند را با اختلال مواجه کند.


در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تلاش صندوق ثروت ملی عربستان برای اخذ وام ۱۰ میلیارد دلاری از این گروه از طریق سهام خود در سافت بانک منتشر شد که البته عربستان شب گذشته این موضوع را تکذیب کرد.


سافت‌بانک، گروه سرمایه‌گذار ژاپنی است که در زمینه ارائه خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهن‌باند، بازاریابی و تجارت الکترونیک، همچنین در حوزه رسانه‌های گروهی فعالیت می‌کند.


شرکت سافت‌بانک در سال ۱۹۸۱ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۱ ارزش بازار آن معادل ۴۳٫۵۲ میلیارد دلار برآورد شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس توکیو معامله می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر