اندیشکده جهانی بانکداری مرکزی از مرکز پول دیجیتال خود رونمایی کرد

اندیشکده جهانی بانکداری مرکزی موسوم به OMFIF با هدف ایجاد پلی مابین ارز دیجیتال و بانکداری سنتی، از موسسه پول دیجیتال خود رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۱۴۴۵۹
ارز دیجیتال

به گزارش ایبِنا از کوین تلگراف، مجمع موسسات مالی و پولی رسمی OMFIF، اندیشکده‌ای مستقل در حوزه بانکداری مرکزی و سیاست اقتصادی، تمایل دارد تا مابین بانکداری سنتی و ارزهای دیجیتال پیوندی برقرار کند و در این راستا بر ابزارهای پرداخت در بازارهای عمده و خرده فروشی و همچنین رمزارزملی تمرکز دارد.


OMFIF از سال ۲۰۱۸ تاکنون گزارش‌هایی موشکافانه در مورد ارزهای دیجیتال و رمزارزهای ملی منتشر کرده است و حالا، «بهاوین پاتل» رییس واحد تحقیقات فین‌تک این اندیشکده در خصوص تمرکز اصلی این موسسه تازه تاسیس گفت: معتقدیم طی چند سال آتی در هر دو بخش خرده و عمده فروشی بازار و در بسیاری از قلمروها از جمله منطقه یورو، پروژهای رمزارزملی بیشتری رونمایی خواهد شد.


اعضای اصلی این موسسه را سیاستگذاران، متخصصان فناوری، متخصصان امور مالی و رگولاتورها به همراه تعدادی از شرکت‌های مبتنی بر بلاک‌چین همچون سایفریوم تشکیل می‌دهند. از جمله شرکت‌کنندگان در میزگرد اخیر این اندیشکده می‌توان به نمایندگان ارشد بانک مرکزی اروپا، بانک تسویه حساب‌های بین المللی و همچنین تعدادی از بانک‌های مرکزی قاره اروپا و کشورهایی همچون ژاپن، چین و استرالیا اشاره کرد.


«اسکای گیو» مدیرعامل سایفریوم در توضیح مزایای دسترسی به این تعداد از اقتصاددانان برجسته و سیاستگذاران مالی گفت: در جریان رویدادها و کنفرانس‌های این موسسه، می‌توانیم راه‌های عملی و موشکافانه‌ای را که فناوری سایفریوم می‌تواند از طریق آن به سیستم‌های مالی جهان منفعت برساند، کشف کنیم. فناوری‌های بلاک‌چین به یکی از موتورهای نوآوری بلامنازع عصر ما بدل شده‌اند و بدون شک ما را در مسیر رسیدن به آینده‌ای شکوفاتر هدایت خواهند کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر