13 خرداد 1399 - 13:24

برگزاری نشست مشترک سرپرست وزارت صمت با مسئولان بخش تعاون

نشست مشترک سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با رییس اتاق تعاون ایران و معاونان، روسای کمیسیون‌های اتاق و روسای اتحادیه‌ها و فعالان بخش تعاون در اتاق تعاون برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۴۷۹۳
اتاق تعاون

به گزارش ایبِنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز به همراه تعدادی از معاونان خود از جمله حمیدرضا زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت، دولت، معاون حقوقی وزارت صنعت در محل اتاق تعاون ایران حاضر شده و با رئیس اتاق معاونان اتاق و روسای اتحادیه‌های تعاونی در مورد بررسی مسائل کسب و کار تعاونی‌ها و صنعت به گفت‌وگو نشست.


در این مراسم بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران، با تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت های بخش تعاون اظهار داشت: تعاونی‌ها در همه بخش‌های کشور نقش آفرینی می‌کنند و سهم ٢۵ درصدی برای بخش تعاون پیش بینی شده بود که عدم دسترسی به آن  ناشی از اقتصاد دولتی است ولی قوانین و مقررات در نظر گرفته شده برای توسعه بخش تعاون به خوبی اجرا نشد.


ماشاءالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون با اشاره به این که با آزاد سازی سهام عدالت عمده پرتفو (ترکیب دارایی‌های سهام عدالت) در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که از تعاونی‌ها تشکیل شده‌اند قرار می‌گیرد، گفت: بحث مدیریت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ترکیب دارایی‌های سهام عدالت است که در اختیار شرکت‌های استانی و تعاونی‌های عدالت قرار می‌گیرد که باید به بهترین نحو در بورس مدیریت شود.


وی همچنین گفت: فراکسیون قوی متشکل از ۱۷۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی در مورد تعاون تشکیل شده و در این فراکسیون با لوایح خوب دولت همراهی و با لوایح بد مقابله می‌شود تا منافع مردم بیشتر در نظر گرفته شود.


سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: به دستور لاریجانی رئیس قبلی مجلس مقرر شد هر موقع مسأله مهمی در میان باشد رئیس اتاق تعاون می‌تواند در صحن مردم حاضر شده و به ارائه توضیحات بپردازد. همچنین برخی از روسای کمیسیون‌های مجلس حرف‌های تعاون‌گران را از زبان ما مطرح می‌کنند و این ظرفیت مهمی برای اثرگذاری بر نظام تصمیم گیری کشور است.


همچنین در این مراسم علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران، با شریح جایگاه اتاق تعاون در صنعت نمایشگاهی اذعان داشت: اتاق تعاون ایران برگزاری ۴۷ نمایشگاه داخلی و خارجی را به عهده داشته است که ۳۶ نمایشگاه داخلی و ۱۱ نمایشگاه خارجی در کشورهای مختلف را شامل می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر