19 خرداد 1399 - 08:33

تنقیح مصوبات بیمه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی

هیات وزیران در جهت پالایش و شفاف‌سازی نظام حقوقی و ضرورت تنقیح و تدوین مقررات کشور، تصویب‌نامه تنقیحی مربوط به بیمه خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی را تصویب کرد.
کد خبر : ۱۱۴۹۱۲
هیات دولت

به گزارش ایبِنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ تصویب کرد، مصوبات مندرج در فهرست‌های پیوست شماره یک، اعم از اینکه اجراء شده یا موضوع آن منتفی یا به موجب قانون یا مصوبه لاحق، نسخ ضمنی شده باشد، به نحو مذکور در پیوست‌ها، نسخ می‌شود.


هم‌چنین، فهرست مصوبات معتبر هیات وزیران و کمیسیون‌های موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی در موضوع «بیمه خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی» اعلام و معاونت حقوقی رییس جمهور موظف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع‌رسانی این مصوبات اقدام ‌کند.


گفتنی است، فهرست مصوبات منسوخ صریح یا غیرمعتبر با انقضای زمان اجرا، به شرح ضمایم شماره یک و دو پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیات دولت است، می‌باشد.



برخی از قوانین تنقیح شده مربوط به سال‌های ۱۳۴۵، ۱۳۴۷، ۱۳۴۸ و ۱۳۵۴ است که از جمله آنها می‌توان به «بند (و) ماده ۷ اساسنامه هیات نظارت بر حمل و نقل زمینی کشور مورخ ۲۳ مهرماه ۱۳۴۵» و « تایید صلاحیت شرکت سهامی بیمه البرز و پارس و امید و ساختمان و کار و آسیا برای انجام بیمه اجباری دارندگان وسایل نقلیه موتوری مصوب ۱۷ خرداد ۱۳۴۸» اشاره کرد.


برای مشاهده متن کامل مصوبات تنقیح شده اینجا را کلیک کنید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر