19 خرداد 1399 - 10:31
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

تعداد کارت‌های بانکی دارای تراکنش به ۱۰۸ میلیون فقره کارت رسید

تعداد کارت‌های بانکی دارای تراکنش در شبکه پرداخت کشور به ۱۰۸ میلیون فقره کارت در اردیبهشت ماه رسید که بانک ملی بیشترین سهم از کارت‌های بانکی تراکنش‌دار را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۱۴۹۱۴
کارت بانکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی آمارهای گزارش اقتصادی اردیبهشت ماه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در این ماه بالغ بر ۱۰۸ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۸۵۰ کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش را داشتند؛ این در حالی است که در فروردین ماه ۹۸، تعداد ۹۶ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۵۴ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از افزایش ۱۲.۸۹ درصدی تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در اردیبهشت ماه ۹۹ نسبت به فروردین ماه سال گذشته دارد که روند نزولی چشمگیری به شمار می‌رود.



بر اساس جدول بالا، بیشترین تعداد کارت بانکی در ایران مربوط به کارت برداشت دارای حداقل یک تراکنش با تعداد ۱۰۳ میلیون و ۳۷۰ هزار عدد تا پایان اردیبهشت ۹۹ است که همین موضوع باعث شده تا کارت‌های برداشت سهم ۹۵.۲۴  درصدی از کل کارت‌های بانکی تراکنش‌دار داشته باشند؛ تعداد کارت‌های برداشت دارای تراکنش در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین سال گذشته با افزایشی ۱۲.۲۸ درصدی روبرو بوده است.


رشد ۱۲۱ درصدی تعداد کارت‌های اعتباری دارای تراکنش


شاپرک در این جدول نیز اعلام کرده که تعداد کارت‌های اعتباری دارای تراکنش در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه با افزایش ۱۲۱.۱۳ درصدی روبرو بوده است که باعث شده تا سهم کارت‌های اعتباری را از کل کارت‌های بانکی به ۰.۰۷ درصد برساند؛ همچنین تعداد کارت‌های هدیه و بن کارت تراکنش‌دار در فروردین ماه ۴ میلیون و ۴۱ هزار کارت بوده که این آمار در اردیبهشت ماه با افزایش ۲۵.۷۲ درصدی به ۵ میلیون و ۸۰ هزار کارت هدیه و بن کارت افزایش یافته و سهم این کارت‌ها از تمام کارت‌های تراکنش دار به ۴.۶۸ درصد رسیده است.


سهم بانک‌ها در کارت‌های بانکی تراکنش دار شبکه پرداخت



آمار شاپرک از سهم بانک‌های صادر کننده از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه شاپرک بیانگر آن است که بانک ملی ایران با ۲۲.۵۶ درصد بیشترین سهم از کارت‌های بانکی دارای تراکنش در اردیبهشت ماه را داشته و در ادامه نیز بانک‌های صادرات ایران و ملت با سهم ۱۱.۲۷ و ۱۱.۳۵ درصدی در جایگاه دوم و سوم  قرار گرفته‌اند.


بیشترین تعداد کارت بانکی برداشت تراکنش‌دار در شبکه بانکی متعلق به بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران و ملت بوده؛ همچنین بیشترین تعداد کارت بانکی اعتباری دارای تراکنش در اردیبهشت ماه به بانک‌های ملت، صادرات ایران، ملی ایران و سپه اختصاص یافته است. از سویی دیگر  بانک‌های ملی ایران، پارسیان و ملت بیشترین تعداد کارت بانکی هدیه و بن کارت تراکنش‌دار را داشته‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر