23 خرداد 1399 - 09:32
در بخشنامه‌ای ۱۰ بندی اعلام شد؛

شرایط جدید واردات برای دارندگان کارت بازرگانی

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صمت، شرایط جدید واردات بر اساس اعتبار دارندگان کارت بازرگانی را ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۱۵۰۵۷
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سعید عباسپور، در نامه‌ای به روسای سازمان‌های بازرگانی۳۱ استان و جنوب کرمان جزئیات بخشنامه جدید را اعلام کرد. در بند اول بخشنامه آمده است: متقاضیان فاقد سابقه واردات تا سقف ۵۰۰ هزار دلار در حیطه سه رشته فعالیت خود، از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند.


بند دوم عنوان می‌کند: واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از مراجع قانونی ذیربط صرفا برای تامین نیاز تولیدی خود با تشخیص رئیس سازمان، از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند. همچنین خارج از نیاز واحد تولیدی خود، ملاک عمل میانگین سابقه واردات سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مطابق با دو رشته فعالیت اولویت دوم و سوم کارت بازرگانی خواهد بود.

بر اساس بند سوم، ملاک عمل واردات برای واحدهای بازرگانی تا سقف میانگین واردات سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ (دوسال اخیر) خواهد بود.

در بند چهارم آمده است: دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی پس از تایید دفتر تخصصی ذیربط، از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند.

بند پنجم به معافیت بررسی و کنترل سابقه واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای محصولات تولید شده آن‌ها که دارای جدول ارزش افزوده باشد، اشاره دارد.

بند ششم، کالاهای موجود در گمرک (دارای قبض انبار) که ارز آن‌ها تائید شده باشد را از بررسی و کنترل سابقه معاف کرده است. کالاهای اولویت‌دار فهرست بسته تشویقی نیز بر اساس بند هفتم، در صورت تامین ارز از محل صادرات از بررسی و کنترل سابقه معاف می‌شوند.

در بند هشتم آمده است: واردات موبایل، انواع کاغذ چاپ، تحریر، ال‌دبلیوسی و باطله، مقطوعات چوبی، لاستیک سواری، لوازم و قطعات یدکی خودرو و لوازم خانگی طبق ردیف تعرفه‌های اعلامی از بررسی و کنترل سابقه معاف هستند.

بند نهم عنوان می‌کند: در صورت تغییر تعرفه یک کالای مشخص طی سال‌های مختلف، سابقه واردات تعرفه‌های قبلی با ارائه نامه از دفتر تعیین تعرفه گمرک مبنی بر یکسان بودن کالا برای تعرفه جدید قابل محاسبه است. در نهایت در بند دهم اشاره شده که سابقه ذیل تعرفه شش رقمی برای تمامی موارد فوق ملاک بررسی خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر