درخواست بغداد از بی پی انگلیس برای کاهش تولیدات از الرمیله

براساس اعلام منابع، بغداد به عنوان بخشی از تلاش خود برای پایبندی یه تعهداتش با اوپک پلاس، از شرکت بی‌پی انگلیس خواسته است تا تولیدات نفت خام خود را از بزرگ‌ترین میدان نفتی عراق ۱۰درصد کاهش دهد.
کد خبر : ۱۱۵۱۵۲
نفت

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، میدان نفتی الرمیله که در نزدیکی جنوب مرکز نفتی بصره واقع شده است، روزانه در حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.


سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن به تازگی توافق کاهش تولیدات روزانه ۹.۷ میلیون بشکه‌ای خود را دست کم تا پایان جولای تمدید کردند.


ناتوانی عراق در پایبندی به تعهدات خود در ماه مه و تولید بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از سهمیه ۳.۶ میلیون بشکه‌ای خود، خشم عربستان و روسیه را برانگیخت.


عراق و سایر کشورها از جمله نیجریه و آنگولا در نشست ششم ژوئن اوپک پلاس توافق کردند تا ضمن آغاز پایبندی به تعهدات، تولید اضافی ماه گذشته را جبران کنند.


عراق هفته گذشته و در نخستین نشانه از تلاش برای پایبندی به تعهداتش با اوپک پلاس، از برخی از پالایشگاه‌های آسیایی خواست تا از محموله های توافق شده نفت خام این کشور صرف نظر کنند.


اوپک پلاس در تلاش است تا آثار ناشی از پاندمی ویروس کرونا را بر تقاضای انرژی جبران کند؛ برنت دریای شمال به لطف تحدید محدودیت‌ها و بهبود تقاضا از سوی چین، از اواخر آوریل با افزایش دوبرابری به ۳۸.۷۳ دلار رسید با این حال، همچنان نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کمتر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر