26 خرداد 1399 - 10:04
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد؛

ارائه کارت اعتباری مصالح ساختمانی تا پایان امسال

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: تا پایان سال، کارت اعتباری مصالح ساختمانی با راه‌اندازی سامانه و شرکت در بانک مسکن به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن ارایه می‌شود.
کد خبر : ۱۱۵۱۷۰
مسکن

به گزارش ایبِنا، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن درباره آخرین وضعیت تاسیس شرکت برای ارایه کارت اعتباری مصالح ساختمانی به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن و مسوولیت بانک مسکن در زنجیره تامین مسکن، گفت: سامانه‌ای توسط بانک مسکن در حال راه‌اندازی و تکمیل است.


مدیر امور طرح و برنامه بانک‌ مسکن ادامه داد: در خصوص کارت اعتباری مصالح دو روش پیشنهاد شد. اولین روش این بود که بنیاد مسکن با شرکت بازرگانی بانک‌ مسکن تحت مدیریت بنیاد مسکن شرکتی را تاسیس کنند که آن شرکت در خصوص پروژه‌های ساخت و ساز واحدهای مسکونی تحت‌ مسوولیت بنیاد مسکن اقدام کند که بانک‌ مسکن در آن شرکت ۳۳ درصد سهام دارد و در هفته‌های آتی رونمایی می‌شود.


مرادی افزود: بانک مسکن همچنین سامانه ای را نیز در دست طراحی دارد که آن سامانه، جامع تر از شرکت مشترک بین بنیاد مسکن و بانک مسکن است و طراحی آن انجام شده است. وی تصریح کرد: سامانه در حال راه اندازی توسط بانک مسکن برای کل مشتریان و بازار مسکن است و از طریق آن، کارت اعتباری مصالح به سازندگان معتبر ارایه می شود.


مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن یادآور شد: ایده اولیه راه اندازی شرکتی برای زنجیره تامین مصالح که ارایه کارت مصالح ساختمان نیز بخشی از آن است حدود ۸ سال گذشته مطرح شد. اما کار اصلی آن عملا از سال گذشته آغاز شد.


وی توضیح داد: بانک مسکن در این خصوص پروژه ای تحقیقاتی را با دانشگاه امیرکبیر آغاز کرد که به سرانجام رسید. همچنین در ارتباط با زنجیره تامین مصالح و ارایه کارت مصالح ساختمان به سازندگان با دانشگاه تهران نیز جلساتی برگزار شد.


مرادی تصریح کرد: سامانه زنجیره تامین مسکن و ارایه کارت اعتباری مصالح، تا پایان سال جاری راه اندازی می شود و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. گفتنی است بر اساس اعلام کارشناسان ارایه کارت اعتباری مصالح ساختمان می تواند تا حدود ۲۵ درصد موجب کاهش قیمت تمام شده مسکن شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر