27 خرداد 1399 - 09:25
دژپسند اعلام کرد؛

جزییات نحوه اعمال پاداش مالیاتی مودیان

وزیر اقتصاد اعلام کرد:در صورتی که مودیان مالیاتی، مالیات سال بعد را زودتر پرداخت کنند به ازای هر ماه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک سال، ۳ واحد درصد از سود بانکی هم بیشتر است.
کد خبر : ۱۱۵۲۱۲
اسکناس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فرهاد دژپسند صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته بانک‌ها بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که از این رقم تنها ۳۰۰ هزار میلیارد تومان جدید بود و مابقی آن تمدید و امهال مطالبات برای کمک به بخش خصوصی و تولید بود.


وی افزود: قرار نیست بازار سرمایه جایگزین بازار پول شود. بانک‌ها معوقات زیادی دارند و اگر همین رقم ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی تمدید تسهیلات نباشد، قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش خواهد یافت.


رییس شورای گفتگو تاکید کرد: بانک‌ها برای اینکه مشکلی برای تولید و بخش خصوصی به وجود نیاید، این تسهیلات را امهال کرده‌اند و در قالب تسهیلات جدید ثبت کرده‌اند. وی ادامه داد: بانک‌ها عزم خود را برای واگذاری سهام و اموال مازاد خود جزم کرده‌اند و سامانه‌ای را حدود ۱۰ ماه پیش با کمک معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد طراحی کردیم و شما هم کمک کنید تا موانع این موضوع رفع شود.


دژپسند گفت: برای تامین مالی بودجه حاضر نیستیم فشار مالیاتی را بر بخش خصوصی شناسنامه‌دار و خوش حساب افزایش دهیم، آن هم در شرایطی که در سال جنگ اقتصادی قرار داریم. وی تصریح کرد: در صورتی که مودیان مالیاتی، مالیات سال بعد را زودتر پرداخت کنند به ازای هر ماه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک سال، ۳ واحد درصد از سود بانکی هم بیشتر است.


وزیر اقتصاد اظهار داشت: امسال قصد داریم هزار هزار میلیارد تومان تامین مالی داشته باشیم که باید ۵۰ درصد آن از بازار سرمایه تامین شود. دژپسند گفت: ما معتقد به همکاری با بخش خصوصی هستیم زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند. هر اندازه در مسیر توسعه‌یافتگی حرکت کنیم، نیاز به حضور کمتر دولت در اقتصاد داریم.


وی با بیان اینکه در زمان وفور درآمدهای نفتی، شکاف سرمایه را از طریق بهای نفت تامین می‌کردیم، اظهار داشت: امروز که دسترسی به درآمدهای نفتی را نداریم باید تدبیر دیگری داشته باشیم. روزی بانک‌ها می‌توانستند تامین مالی رشد اقتصادی را انجام دهند، اما امروز به تنهایی نمی‌توانند در زمینه تامین مالی نقش آفرینی داشته باشند.


وزیر اقتصاد گفت: نمی‌توانیم بپذیریم که رشد سرمایه‌گذاری در شرایط چند سال گذشته باقی بماند و باید بدنبال سرعت در تغییر فضای فناوری در تولید باشیم. رییس شورای گفتگو بهبود محیط کسب‌وکار را جزو اولویت‌های اصلی برشمرد و افزود: در شرایط فعلی باید قواعد دست و پا گیر را حذف کنیم.


وی با اشاره به شروع فعالیت پنجره فیزیکی کسب‌وکار در اتاق تهران اظهار داشت: تا دو هفته آینده فرایند ورود شرکت‌های سهامی خاص نیز به این پنجره وارد می‌شود و تا پایان تیرماه، در چهار استان دیگر این پنجره آغاز به کار خواهد کرد.


دژپسند ادامه داد: با هماهنگی وزارت ارتباطات و سازمان ثبت اسناد تا دهه فجر پنجره واحد به طور کامل الکترونیکی خواهد شد. وی با بیان اینکه ظرفیت نظام بانکی در زمینه تامین مالی محدود است، تصریح کرد: سرمایه ثابت نباید از بازار پول تامین شود، بلکه در این زمینه باید بازار سرمایه نقش تامین‌کننده را برعهده بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر