27 خرداد 1399 - 11:17

دژپسند: ارزش صندوق ETF  اول تاکنون دو برابر شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به خرید واحدهای صندوق‌های ETF از سوی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گفت: از زمان عرضه این صندوق‌ها تاکنون ارزش آنها دو برابر شده است.
کد خبر : ۱۱۵۲۱۹
ETF

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فرهاد دژپسند صبح امروز (سه‌شنبه) و در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران از عرضه دومین صندوق ETF در بورس تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: ارزش واحدهای خریداری شده نخستین صندوق ETF که مربوط به سهم دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها بود، تاکنون دو برابر شده است.


وی با بیان اینکه عرضه‌های اولیه در بورس را به طور منظم خواهیم داشت، در خصوص ETF ها اظهار داشت: این عرضه، نخستین تجربه ما در واگذاری این صندوق‌ها بود که از طریق آن بزرگ‌ترین صندوق ETF کشور شکل گرفت.


وی با بیان اینکه باقی‌مانده سهام دولتی عرضه خواهد شد، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا دو ماه آینده دومین صندوق ETF را نیز در بازار سرمایه عرضه کنیم. وزیر اقتصاد تصریح کرد: با توجه به عرضه‌های پیشرو در بورس، در صدد ایجاد تعادل در بازار سرمایه هستیم.


دژپسند همچنین توضیح داد براساس مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته شده، هر مودی در صورتی که مالیات پیش‌بینی شده خود را زودتر پرداخت کند، به ازای هر ماه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی خواهد گرفت که در مجموع ارزش آن از سود سپرده بانکی بیشتر خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر