عوامل موثر ادامه روند صعودی معاملات بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح دلایل تداوم روند رو به رشد شاخص بورس و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در تالار شیشه‌ای، پیش بینی کرد شاخص بورس به ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد نیز دست پیدا کند.
کد خبر : ۱۱۵۳۳۱
بورس

محمود علیپور در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تداوم روند رو به رشد شاخص بورس و رشد قیمت سهام شرکت‌ها در تالار شیشه‌ای گفت: بررسی روند معاملات و افزایش حجم و ارزش دادوستدهای در بورس و فرابورس نشان از این دارد که ورودی پول و نقدینگی به تالار شیشه‌ای کماکان ادامه دارد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی، همه عوامل برای تداوم این روند برای شاخص و قیمت‌ها و همچنین ورود نقدینگی به بازار سهام مهیا است؛ چرا که با اعمال قوانینی همچون مالیات بر خانه‌های خالی و در دستور کار قرار گرفتن طرح مالیات بر عایدی سرمایه انگیزه برای ورود به بازار مسکن و سایر بازارها در سرمایه‌گذاران کم شده است.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر رشد قیمت‌هایی که در بازارهای خودرو، سکه و طلا و نیز مسکن اتفاق افتاده موجب شده تا ورود به این بازارها به سرمایه قابل توجهی نیاز داشته باشد؛ این در حالی است که با اندک سرمایه‌ای می‌توان در بازار سهام حضور داشت و کسب سود کرد.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: علاوه بر این رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها موجب شده تا گردش پول در آنها کاهش یابد و عدم حضور جدی نقدشوندگی در این بازارها به عاملی دیگر برای حرکت سرمایه و نقدینگی از بازارهایی همچون خودرو، مسکن و سکه و طلا به سمت بازار سرمایه شده است.


وی اذعان داشت: از سوی دیگر افزایش قیمتی که این روزها در بازار ارز تجربه می‌شود به همراه تورم تحمیلی به اقتصاد نیز موجب شده تا روند صعودی معاملات و نیز شاخص در تالار شیشه‌ای ادامه داشته باشد. ضمن اینکه باید به این عوامل، تعادل در بازار جهانی نفت را هم اضافه کرد.


این کارشناس بازار سرمایه گفت: روند کنونی آزادسازی سهام عدالت نیز نشان داده که این تهدید و نگرانی روانی از عرضه و فروش یکباره سهام در بازار سرمایه از بازار کنار برود و از این جهت نیز این روزها خیال سرمایه‌گذاران و سهامداران در بورس راحت است.


وی همچنین در پاسخ به این پرسش که روند صعودی بازار سرمایه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت گفت: با توجه به مجموعه عوامل یاد شده ارتفاع یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد هدف بعدی است که طی چند هفته آینده شاخص بورس به آن دست خواهید یافت و کلیت روند صعودی این بازار ادامه‌دار خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه تصرح کرد: از این رو به معامله‌گران توصیه می‌شود با نگاه میان مدت و حتی بلندمدت در بازار سهام حضور داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر