شفاف‌سازی افزایش سرمایه بانک پارسیان

افزایش سرمایه بانک پارسیان با انتشار اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی وارد مرحله تازه‌تری شد.
کد خبر : ۱۱۵۵۶۲
بانک پارسیان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با صدور اطلاعیه ای در سامانه کدال اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت بانک پارسیان شفاف شد.


بر اساس این اطلاعیه با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۷ مهر ماه ۹۵ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی دش و همکاران) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۲۵ خرداد ماه ۹۹ هیات مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۶.۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بهبود نسبتهای نظارتی اعلام شد.


لازم به ذکر است : انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.


از سویی دیگر، بانک پارسیان در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۸ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که زیان هر سهم ۴۸ ریال اعلام شده بود، حکایت از سودسازی این شرکت دارد.


بانک پارسیان با سرمایه ۱۵۶ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد و این در حالی است که در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و ۲۰۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد.


این شرکت بورسی، زیان انباشته پایان سال را با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ ۴۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال اعلام کرده است. همچنین «وپارس» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ یک هزار و ۱۳۲ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین ترتیب مبلغ ۴۸ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر