هیجان سهامداران به اوج رسید :

شاخص بورس در آستانه ورود به ۱.۵ میلیون واحد

شاخص بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با افزایش بیش از ۲۵.۰۰۰ واحدی به یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۵۵ واحد رسید تا به مرز روانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نزدیک شود.
کد خبر : ۱۱۵۵۹۰
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با میانگین رشد ۱.۰۸ درصد مواجه شدند.


نوسان شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۵۶۷۷ واحد صعود معادل ۱.۷۵ درصد به یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۵۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۸۰۶ واحد افزایش معادل ۱.۷۵ درصد به ۳۹۵ هزار و ۴۶۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۴۴۳) واحد افت معادل (۰.۳۳) درصد به ۴۴۰ هزار و ۱۷۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۹۵۲) واحد کاهش معادل (۰.۳۳) درصد به ۲۹۰ هزار و ۳۹۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۶۶۲۴ واحد افزایش معادل ۱.۳۶ درصد به یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۹۷۰ واحد، شاخص بازار اول با ۲۲۰۲۳ واحد معادل ۲ درصد به یک میلیون و ۱۲۵ هزار ۸۳۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸۶۸۰ واحد صعود معادل ۱.۳۶ درصد به ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۲۶ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فارس با ۳۳۸۷ واحد، فولاد با ۲۹۷۱ واحد، فملی با ۲۶۰۰ واحد، شستا با ۲۴۴۷ واحد، کگل با ۲۱۴۵ واحد، شپنا با ۱۵۵۹ واحد و خودرو با ۱۳۸۱ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


وضعیت نماگر صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۲۷۶۵ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۵۸ هزار و ۹۵ واحد، حمل و نقل با ۲۳۶۹ واحد افزایش معادل ۴.۵۰ درصد به ۵۵ هزار و ۸۳ واحد، محصولات کاغذ با ۱۱۵۲۰ واحد رشد معادل ۴.۲۱ درصد به ۲۸۵ هزار و ۳۲۷ واحد، فرآورده نفتی با ۲۰۵۵۹۱ واحد افزایش معادل ۲.۱۶ درصد به ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۲ واحد، زراعت با (۱۲۴۵۰) واحد افت معادل (۳.۹۶) درصد به ۳۰۲ هزار و ۱۵۱ واحد، محصولات فلزی با (۱۶۸۳۶) واحد افت معادل (۳.۹۷) درصد به ۴۰۶ هزار و ۷۵۶ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۴۹) واحد افت معادل (۴.۴۷) درصد به یک هزار و ۵۸ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «انرژی، وپارس، وبهمن، شسینا، وملی، شخارک و غبهنوش» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کاما، غچین، کمنگنز، چدن، خزر، شیران و دکیمی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲ میلیون و ۱۷ هزار نوبت معاملاتی، ۱۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۰۷ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


جزییات معاملات بورس در یک نگاه



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر