واردات نفت خام چین در ژوئن به رکورد ۱۱.۹۳میلیون بشکه در روز رسید

واردات نفت خام چین در ماه ژوئن به رقم رکوردشکن ۱۱.۹۳ میلیون بشکه در روز رسید.
کد خبر : ۱۱۵۹۰۵
نفت

به گزارش ایبِنا از اویل پرایس، براساس داده‌های به دست آمده، واردات نفت خام چین در ماه مه با افزایش روزانه ۸۲۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه مه روبرو شده است. این رقم همچنین نمایانگر افزایش ۲.۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با مدتی مشابه سال گذشته بوده و معادل رشد ۲۵.۴ درصدی است.


تحقیقات انجام شده، این افزایش را نتیجه بازگشایی اقتصاد در ماه ژوئن و همچنین قیمت مناسب نفت خام و فرآورده های آن می‌دانند. براساس گزارش تکنولوژی نفتی اویلکس که تحلیل‌های نفتی دقیقی بر اساس ترکیبی از اطلاعات ماهواره‌ای و گزارش نهادهای مختلف ارائه می‌دهد، شمار زیادی از نفتکش‌ها در بنادر دریای زرد منتظر تحویل حدود ۴۰ میلیون بشکه نفت هستند؛ رقمی که ۱.۸ میلیون بشکه بیشتر از نفتی است که در ماه مارس در انتظار تخلیه در بنادر این منطقه است.


علاوه بر افزایش کلی واردات، منابع واردات نفت پکن به تفکیک کشور نیز تغییر کرده است به طوری که حالا چین نفت بیشتری را از برزیل و آنگولا وارد می کند (به ترتیب روزانه ۴۵۱ هزار و ۳۰۹ هزار بشکه بیشتر در ژوئن)؛ انی در حالی است که واردات نفت خام این کشور از عربستان و ایران کاهش یافته است.


به دنبال تقویت شاخص ها در خاورمیانه و تداوم عرضه محدود نفت خام این منطقه دست کم تا پایان جولای، عربستان سعودی قیمت نفت خام خود را برای سومین ماه متوالی افزایش داده است. شرکت آرامکو قیمت نفت خام خود را برای آسیا به اندازه ۱.۲۰ دلار نسبت به میانگین شاخص نفت خام عمان و دبی افزایش داده است.

برچسب ها: واردات چین نفت خام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر