کمیسیون اروپا:

رکود منطقه یورو نسبت به پیش‌بینی‌ها شدیدتر خواهدبود

کمیسیون اروپا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که به دلیل اینکه محدودیت‌های مرتبط با کرونا کُندتر از پیش‌بینی‌ها در حال تسهیل است، کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو نسبت به انتظارات اولیه بیشتر خواهد بود.
کد خبر : ۱۱۵۹۲۶
یورو

به گزارش ایبِنا از مارکت واچ، کمیسیون اروپا در تازه‌ترین گزارش از گزارش های چهارگانه خود که هر ساله منتشر می‌کند، اعلام کرده است که مجموع بازده اقتصادی ۱۹ کشور منطقه یورو در سال جاری میلادی ۸.۷ درصد کاهش خواهد یافت؛ این رقم در پیش بین سه ماهه پیش ۷.۷ درصد اعلام شده بود.


بازوی اجرایی اتحادیه اروپا با تاکید بر شکاف و اختلاف در حال افزایش مابین اعضای منطقه یورو، تاکید کرد که برای تحدید پیامدهای مخرب پاندمی بر کل منطقه، تلاش و اقدام مشترک نیاز است.


این کمیسیون در ادامه اضافه کرد که حالا انتظار دارد رشد اقتصادی ایتالیا در سال جاری ۱۱.۲ درصد کاهش یابد و این در حالی است که پیش‌بینی قبلی برای این کشور ریزش ۹.۵ درصدی بود. در سوی دیگر، این نهاد پیش بینی خود را برای کاهش رشد اقتصادی آلمان بهبود بخشید به طوری که حالا انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی این کشور با کاهش ۶.۳ درصدی مواجه شود، این رقم پیش از این ۶.۵ درصد پیش‌بینی شده بود.


«پائولو جنتیلونی» مقام ارشد کمیسیون اروپا در امور سیاست اقتصادی گفت: پاسخ سیاستی به پاندمی در سرتاسر اروپا موجب تعدیل خسارت به شهروندان ما شده است اما داستان فزاینده اختلاف نظر، تبعیض و عدم امنیت همچنان وجود دارد.


کمیسیون اروپا یک برنامه احیای اقتصادی را پیشنهاد داده است که اقدام بی سابقه‌ای را مبنی بر استقراض صدها میلیارد یورو از بازارها و تخصیص آن به اعضای به شدت آسیب دیده، شامل می‌شود اما رهبران اتحادیه اروپا هنوز آن را تایید نکرده اند.


این کمیسیون گفته است که اقتصاد منطقه یورو احتمالا در سه ماهه منتهی به ژوئن یعنی همزمان با گسترش محدودیت قرنطینه در سرتاسر منطقه یورو، ۱۳.۶ درصد کوچک تر شده است. این بزرگ‌ترین کاهش تولید ناخالص داخلی سه ماهه منطقه یورو از زمان تاسیس کمیسیون اروپا در دهه ۱۹۵۰ محسوب خواهد شد.


این کمیسیون در پایان اعلام کرد که احیای اقتصادی در سال ۲۰۲۱ احتمالا کندتر از پیش‌بینی سه ماه پیش خواهد بود و علاوه بر این، این نهاد پیش بینی جدید خود را از رشد اقتصادی در این سال از ۶.۳ به ۶.۱ درصد کاهش داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر