21 تير 1399 - 12:15
رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا :

کرونا هراسی همانند عادی سازی و عادی انگاری کرونا، خطرناک است

رییس جمهور، کرونا هراسی را همانند عادی سازی و عادی انگاری بیماری کرونا، خطرناک دانست و تاکید کرد که مسئله اصلی در روند مبارزه با بیماری کرونا، تقویت همکاری مردم و دولت است.
کد خبر : ۱۱۶۰۲۵
99

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری ریاست جمهوری، حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بیان اینکه مراقبت های جمعی و فردی باید به عنوان اصل خدشه ناپذیر مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت که اجتماعات باید ممنوع و در موارد خاص به حد ضرورت محدود شود و الان زمان برگزاری جشنواره و سمینار نیست و حتی نسبت به برگزاری کنکور هم اگر دوستان ما در وزارت بهداشت اشکالی داشته باشند، چارچوبی برای آن تدوین می‌کنیم که مشکلی ایجاد نشود.


رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه فعالان بخش اقتصادی، دستگاه اجرایی، نیروهای مسلح و دیگر قوا اظهارداشت: کسب و کارها، فعالیت های اقتصادی و گشایش ها باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تداوم یابد و راه دومی وجود ندارد.


دکتر روحانی تصریح کرد: تعطیلی کسب و کارها و فعالیت اقتصادی برای بلند مدت امکان پذیر نیست و هیچ دولت و مردمی این را قبول ندارند. همه باید به صحنه بیایند و مردم را قانع کنیم که در روند مبارزه با بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است و راهی جز این نداریم.


رئیس جمهور ضمن قدردانی از مردم به خاطر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از سرایت بیماری کرونا، گفت: دانشمندان ما در حال تلاش برای تولید داروهای مورد نیاز کرونا و واکسن آن هستند اما نکته مهم و مورد تاکید این است که بیماری کرونا را نباید مخفی کرد و مخفی کاری در این عرصه ظلم به حقوق دیگران است.


روحانی افزود: در جلسه امروز نحوه و راهکارهای نظارت بر دستورالعمل اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الزام استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی مورد بررسی قرار گرفت و وظایف وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و در موارد لزوم دستگاه قضایی مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.


رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در حکم قوانین لازم الاجرا هستند، اظهار داشت: هیچ‌کس نباید تردیدی در اجرای دقیق و کامل دستورالعمل‌های مصوب ستاد ایجاد نماید و اگر همه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، شستن مرتب دست‌ها و ترک برخی عادات غلط را سرلوحه خود قرار دهند و سبک زندگی خود را متناسب با دوران درگیری با بیماری کرونا تنظیم کنند. حتماً با موفقیت از آزمون مقابله با این ویروس منحوس عبور خواهیم کرد.


روحانی با بیان اینکه مراقبت های جمعی و فردی باید به عنوان اصل خدشه ناپذیر مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت : اجتماعات باید ممنوع و در موارد خاص به حد ضرورت محدود شود و الان زمان برگزاری جشنواره و سمینار نیست و حتی نسبت به برگزاری کنکور هم اگر دوستان ما در وزارت بهداشت اشکالی داشته باشند، چارچوبی برای آن تدوین می‌کنیم که مشکلی ایجاد نشود.


رییس جمهوری با قدردانی از تلاش همه فعالان بخش اقتصادی، دستگاه اجرایی، نیروهای مسلح و دیگر قوا اظهارداشت: کسب و کارها، فعالیت های اقتصادی و گشایش ها باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تداوم یابد و راه دومی وجود ندارد.


روحانی تصریح کرد: تعطیلی کسب و کارها و فعالیت اقتصادی برای بلند مدت امکان پذیر نیست و هیچ دولت و مردمی این را قبول ندارند. همه باید به صحنه بیایند و مردم را قانع کنیم که در روند مبارزه با بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است و راهی جز این نداریم.


رییس جمهوری با قدردانی از مردم به خاطر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از سرایت بیماری کرونا، گفت: دانشمندان ما در حال تلاش برای تولید داروهای مورد نیاز کرونا و واکسن آن هستند اما نکته مهم و مورد تاکید این است که بیماری کرونا را نباید مخفی کرد و مخفی کاری در این عرصه ظلم به حقوق دیگران است.
نظارت برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را بسیار مهم است.


رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا گفت: در ستاد مشخص کردیم چگونه بر ورود کارمندان بدون ماسک به ادارات و غایب محسوب شود نظارت شود، چگونه بر ممنوعیت به دریافت کنندگان خدمات که ماسک نمی‌زنند، نظارت انجام شود، باید این افراد ماسک بزنند در غیر این صورت نباید به آنها خدمات داده شود.


روحانی بیان کرد:  در ستاد تصویب کردیم فردی که صاحب یک مغازه و فروشگاه است خود وکارمندان ان باید دستورالعمل ا را مکامل رعایت کنند و روند نظارت بر این دستوراعلمل باید نظارت شود. نظارت بر دستورالعمل هادر مترو و اتوبوس و تاکسی را تعیین کردیم تعیین کردیم و باید انجام شود اگر این نظارت ها عمل نشود مصوبات ستاد تاثیری ندارد این مصوبات برای خومان نیست باید اجرایی شود


وی تصریح کرد: امروز در جلسه تاکید شد که وزارت بهداشت و درمان، و سازمان اداری و استخدامی و وزارت صمت، اصناف و اتحادیه ها و بقیه دستگاه‌ها نیز در صورت لزوم و ضرورت وظیفه بسیار سنگینی در زمینه نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های ستاد میلی کرونا دارند، حتی قوه قضاییه و دادستان ها نیز هر جایی که لازم است ما را یاری کتند تا پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد به خوبی اجرا شود.  


رییس جمهوری نظارت برای اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: پوشیدن ماسک توسط همه افراد بسیار مهم است؛ از  مردم که در هفته گذشته در سراسر کشور به ویژه در تهران مساله ماسک زدن را کاملا رعایت کردند تشکر می کنم؛ شاید عده محدودی اجرا نکردندف اما اکثریت قاطع این دستورالعمل را اجرا کردند؛ گزارشی داشتیم که در یک مرکز شلوغ صد در صد افراد ماسک زده بودند، البته ممکن است در برخی مکان ها هم ۹۰درصد افراد ماسک زده باشند.


وی با بیان این که صدا وسیما خیلی خوب در هفته گذشته روی ماسک زدن بسیار خوب تبلیغ و اطلاع رسانی کرد گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی توام با شستن منظم دست و ترک برخی از عادت ‌هایی که برای مقابله به کرونا بسیار مهم است مانند عادت دست زده به صورت و چشم و دهان و بینی را که برای ابتلا به بیماری خطرناک است بتوانیم ترک کنیم، و اگر بتوانیم سبک زندگی را تغییر دهیم به خوبی می توانیم در برابر این بیماری بایستیم و موفق شویم.  


رییس جمهوری گفت: دانشمندان کشور نیز در تلاش برای پیدا کردن داروی درمان کرونا هستند که امیدواریم روزی هم به این دارو دست پدا کنیم و واکسن آن هم کشف شود و هم بتوانیم در این مقطع حساس و مهم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر