آغاز احیای اقتصادی بریتانیا پس از رکود بی‌سابقه در ماه مه

براساس اعلام اداره ملی آمار انگلیس، اقتصاد بریتانیا در ماه مه نخستین گام را در راه طولانی احیا از بحران کووید-۱۹ برداشته است اما اقتصاددانان آن را نشانه واقعی احیا نمی‌دانند.
کد خبر : ۱۱۶۱۴۹
انگلیس

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، تولید ناخالص داخلی انگلیس پس از کاهش رکوردشکن ۲۰.۳درصدی در آوریل که نخستین اه قرنطینه کامل این کشور نیز محسوب می‌شد، در ماه مه  ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرد.


در جریان سه ماه منتهی به مه، اقتصاد انگلیس ۱۹.۱ درصد کوچک و نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کوچک تر شده است.


«سورن تیرو» اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی بریتانیا اظهار داشت: افزایش تولیدات در ماه مه احتمالا انعکاس بهبود نسبی تقاضا پس از آغاز تسهیل محدودیت‌ها است نه نشانه ای از احیای واقعی.


رشد تنها ۰.۹ درصدی در بخش‌های بزرگ خدماتی بریتانیا به همراه ضعف در خدمات حرفه ای، املاک و مستغلات تجاری و برنامه نویسی کامپیوتری عمده عوامل احیای ضعیف اقتصادی بریتانیا محسوب می شود.


در بریتانیا بیش از ۴۴ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند که بالاترین میزان مرگ و میر در اروپا به شمار می‌رود.


داده های بخش خصوصی نشانه‌هایی از احیا را در ماه مه و ژوئن نشان داده است اما بانک مرکزی انگلیس نسبت به افزایش بیکاری در اواخر سال و بدنبال اتمام حمایت‌های موقت دولت از مشاغل، هشدار داده است.


«ریشی سوناک» وزیر دارایی بریتانیا پس از انتشار داده‌های امروز (سه شنبه) گفت: ارقام امروز وسعت چالشی را که با آن مواجه هستیم، پررنگ می‌کند. می دانم که مردم نگران امنیت مشاغل و درآمد خود هستند.


سوناک ماه گذشته از بسته دیگری به ارزش ۳۰ میلیارد پوند (۳۸ میلیارد دلار) در راستای محدود کردن افزایش بیکاری رونمایی کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر