افزایش سقف سرمایه‌گذاری بورسی برای شرکت‌های بیمه چین به ۴۵درصد

رگولاتور بانک و بیمه چین در تلاش برای وارد کردن منابع مالی بلندمدت به بازار سرمایه، سقف میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای این کشور را در بازار بورس به ۴۵ درصد افزایش داد.
کد خبر : ۱۱۶۲۵۷
چین

به گزارش ایبِنا از رویترز، کمیسیون نظارت بر امور بانکی و بیمه ای چین (CBIRC) اعلام کرد که این نهاد به بیمه گذاران اجازه خواهد داد تا سقف ۴۵درصد از مجموع دارایی ثبت شده خود را در پایان سه ماهه قبل در بازار بورس سرمایه گذاری کنند.


در حال حاضر، سقف سرمایه‌گذاری بورسی شرکت‌های بیمه ای در چین ۳۰ درصد کل دارایی آنان است. این نهاد اضافه کرد که سقف این سرمایه گذاری‌ها به ازای کل سرمایه سهمی هر شرکت ثبت شده در بورس، ۱۰درصد خواهد بود.


شانگهای سکوریتیز نیوز وابسته به خبرگزاری رسمی چین شینهوا اعلام کرد این اقدام که سقف سرمایه گذاری بورسی را از ۳۰ به ۴۵ درصد افزایش می‌دهد باید میلیاردها یوآن به بازار بورس شرکت‌های داخلی چین تزریق کند.


بورس شانگهای روز گذشته کار خود را بالاتر از آخرین جلسه به اتمام رساند اما به دلیل افزایش نگرانی‌ها مبنی بر سرعت تسهیل سیاست‌های اتخاذ شده در خصوص تحدید کرونا که به انتشار داده‌های بهتر از انتظار تولید ناخالص داخلی منجر شد، این بورس همچنان بیشترین افت خود را در پنج ماهه اخیر تجربه می‌کند و این در حالی است که سرمایه گذاران خارجی در جریان یک بازار گاوی مقطعی دارایی خود را تبدیل به پول نقد کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر