29 تير 1399 - 08:07

دستور همتی برای مساعدت در انتشار اوراق مشارکت اتوبوس ومتروی تهران

رئیس کل بانک مرکزی برای کمک به توسعه خطوط اتوبوس و متروی تهران دستور مساعدت صادر کرد.
کد خبر : ۱۱۶۲۷۳
همتی

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری «انتخاب» رئیس کل بانک مرکزی برای کمک به توسعه خطوط اتوبوس و متروی تهران دستور مساعدت صادر کرد. بنابراین گزارش، این دستور در پی درخواست محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران صادر شده است.


هاشمی روز شنبه در گفت و گویی گفته بود: در صورت تاخیر سیستم بانکی یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران تا پایان تیر می سوزد، لذا ضروری است یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت که مربوط به سال ۹۸ است، تا پایان تیرماه منتشر شود.


وی افزوده بود: شهروندان تهرانی از رئیس بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند و دستور انتشار فوری اوراق را در فرصت کوتاه باقی مانده به بانک رفاه بدهد.


از سوی دیگر، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی دستور داده است برای انتشار اوراق مذکور تا پایان تیرماه مساعدت شود.


اوراق مشارکت مذکور معادل یکهزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس است که برای سال ۹۸ مصوب شده بود، اما در پایان سال گذشته برای چهار ماه دیگر تمدید شد تا شهرداری بتواند از این فرصت استفاده کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر