01 مرداد 1399 - 10:08

عرضه اولیه ۱۲ درصدی «آبادا» امروز انجام می شود

روز جاری عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام تولید نیروی برق آبادان در بورس تهران انجام می شود.
کد خبر : ۱۱۶۳۹۵
بورس

به گزارش ایبِنا، بر اساس برنامه اعلام شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران، روز جاری ۱۲ درصد از سهام تولید برق نیروی تهران در بورس تهران عرضه اولیه و طی آن ۳۰۰ میلیون سهم «۲۵۰ میلیون سهم در روز عرضه اولیه و ۵۰ میلیون سهم روز بعد عرضه به صندوق های سرمایه گذاری» با محدوده قیمتی ۱۴۷۰ تا ۱۵۵۰ تومانی و سهمیه ۲۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار می شود.


براساس این گزارش، هر چند نقدینگی لازم برای خرید ۲۰۰ سهم «آبادا» حدود ۳۱۱.۵ هزار تومان است اما طبق تجربه عرضه های اولیه قبلی و به دلیل استقبال سرمایه گذاران، سهمیه و نقدینگی کمتر از رقم اعلام خواهد بود. در صورت استقبال ۳.۵ تا ۵ میلیون نفر تعداد ۵۰ تا ۷۱ سهم به هر کد «حدود ۷۸ هزار تا ۱۱۱ هزار تومان» به هر کد تخصیص خواهد یافت.


براساس این گزارش، طی سال جاری سهام ۹ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان و رایان هم افزا به ترتیب در ۲۰ و ۲۷ فروردین، ۱۰ و ۳۱ اردیبهشت، ۷ خرداد، ۴، ۱۱، ۱۸ و ۲۵ تیر عرضه اولیه شده اند و تولید برق نیروی آبادان دهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر