چراغ سبز به بانک‌های آمریکا؛ خدمات امانت‌داری رمزارز مجاز می‌شود؟

براساس اعلام یک رگولاتور پیشتار بانکی در آمریکا، بانک‌های این کشور احتمالا بتوانند خدمات امانت داری برای رمزارزها ارائه دهند.
کد خبر : ۱۱۶۴۴۴
بیت کوین

به گزارش ایبِنا از رویترز، اداره نظارت بر ارز آمریکا در نامه‌ای جدید اعلام کرد که فراهم کردن خدمات امانت داری رمزارزها از جمله نگهداری کلیدهای مورد نیاز برای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال، نسخه مدرن فعالیت‌های بانکداری سنتی بوده و باید مجاز باشد.


«برایان بروکس» سرپرست این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که بانک‌ها می‌توانند خدمات و نیازهای مالی را برای مشتریان امروز خود فراهم کنند؛ خدماتی از صندوق‌های امانات گرفته تا گاوصندوق مجازی.


نظرات جدید این اداره دروازه‌های بیشتری را برای ورود بانک‌های سنتی به تجارت رمزارزها باز می‌کند؛ حوزه‌ای که قوانین در خصوص مجاز و غیرمجاز بودن موضوعات مرتبط با آن همواره مبهم بوده است.


بروکس پیش از پیوستن به این اداره، به عنوان مامور ارشد حقوقی صرافی رمزارز کوین‌بیس فعالیت می‌کرد. این اداره در نامه توصیه‌ای خود اضافه کرده است که دسترسی حفاظت شده به رمزارزها در حوزه اختیارات دیرپای بانک‌ها مبنی بر انجام فعالیت‌های امانت داری جای می‌گیرد.


بانک‌ها مادامی که اطمینان حاصل نمایند که از مقررات مربوطه از جمله قوانین حیطه پولشویی پیروی کنند، می‌توانند با استفاده از رمزارزها چنین خدماتی را برای مشتریان فراهم کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر