کسری بودجه اولیه دولت برزیل در سال جاری ۱۵۴میلیارد دلار برآورد شد

دولت برزیل با اصلاح پیش بینی خود از کسری بودجه اولیه سال ۲۰۲۰ آن را ۷۸۷.۴ میلیارد رئال (۱۵۴ میلیارد دلار) اعلام کرد، این رقم در گزارش قبلی در ماه مه ۵۴۰.۵ میلیارد رئال اعلام شده بود.
کد خبر : ۱۱۶۴۴۶
ّبرزیل

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، افزایش کسری بودجه در پیش بینی جدید دولت برزیل تقریبا به طور تمام و کمال نتیجه هزینه های اضطراری دولت در راستای تعدیل آثار و شوک اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا بوده و این در حالی است که دورنمای درآمدهای این کشور به سختی نسبت به دو ماه گذشته دستخوش تغییر شده است.


وزارت اقتصاد برزیل برآورد اولیه خود را از درآمدهای دولت مرکزی از ۱.۲۱ تریلیون رئال در گزارش قبلی، روی ۱.۲ تریلیون رئال نگه داشت و پیش بینی اولیه را از هزینه‌کرد با ۲۲۹.۳ میلیارد رئال افزایش به ۱.۹۸ تریلیون رئال رساند.


این محاسبات با فرض کاهش ۴.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال جاری انجام شده است. اوایل چهارشنبه هفته جاری «برونو فانشال» وزیر خزانه‌داری برزیل گفت که کسری بودجه اولیه بدون احتساب سود پرداخت‌ها، احتمالا به حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید؛ رقمی که بیشترین کسری بودجه از زمان ثبت این آمار محسوب می‌شود.


وزارت اقتصاد برزیل اوایل ماه جاری اعلام کرد که این نهاد کسری بودجه اولیه دولت مرکزی را ۷۹۵.۶ میلیارد رئال یا ۱۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی برآورد کرده است؛ پیش بینی این نهاد از کسری بودجه بخش دولتی ۸۲۸.۶ میلیارد رئال بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر