06 مرداد 1399 - 16:04

وحشت در بورس‌های دنیا به خاطر تنش بین چین و آمریکا

تشدید تنش‌های بین آمریکا و چین باعث ریزش بسیاری از شاخص‌های بورسی مهم جهان شد.
کد خبر : ۱۱۶۵۴۷
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، دور تازه تنش های بین دو اقتصاد نخست جهان بار دیگر باعث نگرانی معامله گران شده است. آمریکا از طرف چینی خواسته است تا کنسولگری خود در شهر هوستون را تعطیل کند و دونالد ترامپ از احتمال تعطیل شدن تعداد بیشتری از کنسولگری های چین خبر داده است. از طرف دیگر چین در اقدامی متقابل دستور تعطیلی کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو را صادر کرد و دیپلمات های آمریکایی این مرکز را ترک کردند.


در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۶۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۶ هزار و ۴۸۹.۶۹ واحد بسته شد.


شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۶۲ درصد ریزش تا سطح ۳۲۱۵.۶۳ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۹۴ درصد کاهش در سطح ۱۰ هزار و ۳۶۳.۱۸ واحدی بسته شد


بورس‌های اروپایی


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۱۱.۵۷  واحد بسته شد.   شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۲۹ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۸۷۵.۱۲ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۰.۹ درصدی در سطح ۴۹۵۱.۷۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۲۵ درصد پایین رفت و به ۷۲۰۳.۴۰ واحد رسید.


بورس‌های آسیایی


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۱۶ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۷۱۵.۶۶ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۴۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۶۰۳.۲۶  واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۵۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۵۲۸.۴۸ واحد بسته شد.


نفت


در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۴۱.۱۳ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با صعود ۰.۰۳ درصدی به ازای ۴۳.۱۶ دلار در هر بشکه مبادله شد.


طلا و نقره


همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با صعود ۰.۶۸ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۴۲.۳۴ دلار معامله شد. هر اونس نقره با افزایش ۰.۷۱ درصدی به ازای ۲۴.۲۸ دلار مبادله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها