08 مرداد 1399 - 07:40

برگزاری دوره آموزشی آزمون اصول بازار سرمایه

مرکز مالی ایران در راستای تقویت دانش داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون اصول بازار سرمایه اقدام به برگزاری دوره‌های آمادگی این آزمون کرده است.
کد خبر : ۱۱۶۵۹۶
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی مرکز مالی ایران، با توجه به افزایش استقبال و گسترش بازار سرمایه، بسیاری از افراد فعال در این حوزه بیش از پیش علاقمند به کسب جایگاه شغلی در نهادهای بازار سرمایه هستند. با در نظر گرفتن آخرین آمارهای سازمان بورس مبنی بر حضور صدها شرکت بورسی و نهاد مالی که مبین پتانسیل مناسب بازار برای جذب کارشناسان آینده‌ساز است؛ بازار سرمایه با کمبود نیروی متخصص روبروست و بسیاری از علاقه‌مندان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند آیندۀ شغلی خود را در بازار سرمایه جستجو کنند.


مطابق مقررات فعلی حاکم بر بازار سرمایه، تصدی برخی از سمت‌ها در نهادهای مالی مانند شرکت‌های کارگزاری، سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های مادر، شرکت‌های تامین سرمایه، پردازش اطلاعات مالی، مشاور سرمایه‌گذاری و دیگر نهاد های مالی و اعطای مجوز برخی فعالیت‌ها به این نهادها منوط به استخدام تعداد کافی از دارندگان این گواهینامه‌ها خواهد بود. آزمون این گواهینامه‌ها با هدف ارتقای سطح تحلیل، دانش تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای فعالان بازار سرمایه و در راستای ایجاد بازاری کارآمد طراحی شده‌اند و در بر دارندۀ مزایای متنوعی برای داوطلبان، کارفرمایان و جامعه است.


می‌توان گفت کسب صلاحیت حرفه‌ای در بین فعالان بازار سرمایه، کسب مزیت رقابتی و بهبود در پویایی شغلی امکان فرصت دستیابی به برخی جایگاه‌های شغلی برای متقاضیان شرکت در این آزمون‌ها را در پی دارد. از این رو اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه منجر به ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا در تصدی سمت شغلی می‌شود.


یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این گواهینامه‌ها مدارک اصول بازار سرمایه است که با همت مرکز مالی ایران مسیر اخذ آن برای داوطلبان این آزمون هموار شده است. دوره‌های اصول بازار سرمایه از ۱۵ مرداد ماه سال جاری به صورت آنلاین و طی یک دورۀ ۸۳ ساعته و با بهره‌گیری از اساتید مجرب بازار سرمایه برگزار می‌گردد و دانشجویان مشمول تخفیف ویژۀ این دوره خواهند شد. همچنین لازم به ذکر است که در صورت درخواست داوطلبین در پایان دورۀ،   ویدئوهای آموزشی آن تا زمان شرکت در دوره در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.


در این دوره همچنین زمانی مشخص برای بیان نکته‌های مهم و تست‌های مربوط برای آمادگی هرچه بیشتر آزمون در انتهای هر مبحث اختصاص داده شده است تا بدین‌ترتیب مشارکت‌کنندگان بتوانند سوالات و ابهامات درسی خود را مطرح کرده و از راهنمایی‌هایی استاد مربوطه بهره‌مند گردد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام میتوانید به سایت مرکز مالی ایران به نشانی www.ifc.ir مراجعه و یا با شماره های ۶۶۷۲۴۳۴۳ و ۶۶۷۲۴۵۴۵ تماس حاصل نمایید.

برچسب ها: بورس دوره آموزشی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر