08 مرداد 1399 - 15:27

تحقق جهش تولید با تقویت زیرساخت‌های اقتصاد

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: جهش تولید بدون مشارکت واقعی بخش‌های تعاون و خصوصی در فرآیند تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خُرد و کلان اقتصادی کشور محقق نمی‌شود.
کد خبر : ۱۱۶۶۲۹
بهمن عبدالهی

به گزارش  ایبِنا، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه با حمایت از بسته اقتصادی پیشنهادی رئیس مجلس که محور آن مردمی سازی اقتصاد است، بر ضرورت تعامل بیشتر اتاقهای تعاون با نمایندگان مجلس در حوزه استقرار اتاق تاکید کرد.


رئیس اتاق تعاون به اقدامات ماه‌های اخیر که با هدف تسهیل‌گری و ایجاد زمینه‌های فعال همکاری با دستگاه‌های مختلف حاکمیتی انجام شد، اشاره کرد و حضور وزرای راه و شهرسازی؛ صمت و کشاورزی؛ رئیس کل بانک مرکزی؛ رئیس موسسه استاندارد همچنین مسئولین ذیربط ادارات دولتی و امضای تفاهمنامه های مختلف برای نهادینه کردن همکاری‌های بخش تعاون را فرصت بسیار مغتنمی برای تعاونگران توصیف کرد.


گفتنی است، رئیس اتاق تعاون حضور در جلسه با رئیس قوه قضائیه و طرح دغدغه های قضایی مبتلابه تعاونیها و متعاقب آن تعیین یکی از معاونین قوه به عنوان رابط و حضور در اتاق را موجب تسریع در روند پیگیری پرونده های قضایی تعاونیها و ارتقاء جایگاه مراکز داوری اتاق‌ها دانست.


عبداللهی در بخش دیگری از این گفتگو به ملاقات و مذاکره تعانگران با معاون اول رییس جمهور و حمایت این مقام مسئول از تعاونیها و ضرورت اهتمام جدی‌تر مدیران دولتی برای استفاده حدّ اکثری از این ظرفیت مردمی اشاره کرد.


رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه، به برگزاری بیستمین  نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در نیمه دوم مردادماه جاری(۲۲-۱۹)  اشاره کرد و گفت: بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان علیرغم محدودیتهای کرونایی با استقبال چشمگیر مشارکت کنندگان روبه رو شده است این نمایشگاه در نیمه دوم مرداد جاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار متر مربع برگزار می‌شود.


این مقام مسئول ادامه داد: دستاورد این نمایشگاه می تواند، کمک شایانی به رشد کمی و کیفی صنعت پیشران اقتصادی در حوزه ساختمان محسوب شود. عبداللهی تصریح کرد:  استقرار پاویون اختصاصی وزارت راه و شهرسازی در این نمایشگاه و معرفی پروژه های مختلف از امتیازات نمایشگاه است.


وی با اشاره به تعاملات بخش تعاون در سطح بین المللی بیان داشت: بخش تعاون در راستای گسترش تعاملات در سطح بین المللی نشستهای تخصصی با سفرا و رایزنان بازرگانی کشورهای هدف در اتاق تعاون برگزار کرده  و ارتباط نهادینه ای با اتحادیه بین‌المللی تعاون I.C.A و بویژه حوزه آسیا و اقیانوسیه شکل داده است.


عبداللهی با اشاره به برگزاری روز بین المللی تعاون در تهران و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مسئولین ارشد این اتحادیه، بر ضرورت استفاده حدُاکثری از ظرفیتها و مزیتهای اتحادیه مذکور در افزایش تعاملات بین المللی تاکید کرد.

برچسب ها: اقتصاد جهش توليد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر