تقاضای پکن اقتصاد برلین را احیا کرد؛

ثبت بالاترین رقم صادرات آلمان به چین در ۳۰ سال اخیر

تقاضای کلی صادرات به ویژه از سوی چین، به تولیدکنندگان آلمانی این اجازه را داده است تا برای دومین ماه متوالی از ژوئن، رکود ناشی از قرنطینه کرونایی را پشت سر گذاشته و احیا شوند.
کد خبر : ۱۱۶۸۶۸
Chaina _ Germany

به گزارش ایبِنا به نقل از نیویورک تایمز، تولیدات صنعتی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در این ماه ۸.۹ درصد افزایش یافته که بخش قابل توجهی از آن به واسطه افزایش ۱۴.۹ درصدی صادرات بوده است؛ رقمی که بیشترین رشد ماهانه صادرات در ۳۰ سال اخیر نیز محسوب می‌شود.


صنعت خودروسازی آلمان طی پنج ماه اخیر رشد ۵۴.۷ درصدی تولیدات را به ثبت رسانده است؛ هرچند این آمار نسبت به ماه فوریه یعنی آخرین ماه پیش از آغاز پاندمی ۲۰ درصد کمتر است.


«ینس اولیور نیکلاش» از بانک لاندس‌بانک بادن-وورتمبرگ آلمان گفت: در بخش تولیدات کارخانه ای همچنان ۱۲ درصد با سطوح پیش از پاندمی فاصله داریم. آیا بخش صنعت می تواند ظرف دو ماه از ضربه پاندمی احیا شود؟ باور این حرف سخت است اما لیوان بیشتر از نصف پر به نظر می رسد.


چین به عنوان نخستین کشور متاثر از پاندمی، از حیث خرید نسبت به ژوئن ۲۰۱۹ حدود ۱۵.۴ درصد بیشتر از بزرگ‌ترین صادرکننده اروپا خرید داشته است اما تقاضا از سوی آمریکا ک همچنان با شیوع گسترده دست و پنجه نرم می‌کند، ۲۰.۷ درصد کاهش یافته است.


روابط تجاری آلمان با بریتانیا نیز که در بین کشورهای اروپایی بیشترین آسیب را از پاندمی دیده و خود را برای پایان پیوندهای تجاری با بازار داخلی اتحادیه اروپا آماده می‌کند، به شدت ضربه خورده است.


این کشور در مقایسه با ژوئن سال گذشته ۱۵.۷ درصد کمتر از آلمان خرید کرده و این در حالی است که صادرات آن به بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا نیز ۲۱ درصد افت کرده است.

برچسب ها: صادرات چین آلمان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر