19 مرداد 1399 - 12:47
رئیس جمهور:

نظام دیجیتال در کشور باید توسعه یابد

رئیس جمهور گفت: نظام دیجیتال در کشور باید به طور فزاینده و روزافزون توسعه یابد و اگر کاری از طریق الکترونیک امکان‌پذیر باشد و یک مسوول اداری، برای همان کار مردم را به ادارات بکشاند، باید مجازات شود.
کد خبر : ۱۱۶۹۰۷
ستاد کرونا

به گزارش ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که دولت برای کمک به آن گروه از شرکت‌های دانش بنیان که برای یافتن دارو و واکسن بیماری کرونا تلاش می‌کنند، آماده است و این موضوع در نشست ویژه‌ای که این هفته با نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌کنیم، بررسی می‌شود.


رئیس جمهور همچنین با تبریک عید غدیر خم و قدردانی از انفاق مومنانه مردم در این ایام گفت که مردم باید برای یکسال دیگر و تا روزی که یک واکسن موثر و کافی در اختیارمان قرار گیرد، برای زندگی با ویروس کرونا برنامه ریزی کنند.


روحانی با اشاره به دیدگاه‌های متضادی که درباره تشدید محدودیت ها و یا مخالفت با تشدید محدودیت ها در روند مبارزه با کرونا وجود دارد، اظهارداشت: این روزها شاهدیم عده‌‎ای نامه می نویسند و باتوجه به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری ها خواهان این هستند که محدودیت ها افزایش نیابد و در مقابل عده ای می گویند با توجه به اینکه حج که یک فریضه واجب بود و امسال برگزار نشد چرا باید عزاداری ها به عنوان یک عمل مستحب با توجه به شیوع این بیماری برگزار شود.


رئیس جمهور تاکید کرد: باید یک مسیر اعتدالی را در پیش بگیریم چرا که ادامه محدودیت های شدید امکان پذیر نیست و ما نمی توانیم فعالیت های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی را به طور کامل تعطیل کنیم همانطور که این فعالیت‌ها نمی‌تواند همانند دوران قبل از بیماری کرونا در جریان باشد.


روحانی با بیان اینکه "راهی نداریم جز اینکه فعالیت ها باشد اما دستورالعمل های بهداشتی هم کاملا رعایت شود"، گفت: باید بپذیریم از پایان بهمن پارسال زنگی به صدا در آمد و به ما تاکید کرد سبک زندگی اجتماعی شما باید تا اطلاع ثانوی تغییر یابد و هر کسی هم که این زنگ را نشنیده، ضرر کرده است.


رئیس جمهور افزود: اینکه بگوییم ماه محرم عزاداری نباشد، نادرست و ناصحیح است و برای جامعه ما قابل قبول نیست. این مراسم باید با جمعیت کمتر برگزار شود و بخش عمده مراسم از فضای مجازی برای عزاداران پخش شود. به عبارتی باید عدد شرکت کنندگان را کم کنیم اما اصل آن را برگزار کنیم.


 روحانی با اشاره به اینکه دستورالعمل های لازم در ارتباط با این مراسم ابلاغ شده است، اظهارداشت: امسال باید دقیقا سلامت با سوگواری مردم را در کنار هم قرار دهیم. عزاداری و سلامت مردم قابل جمع است و تنها باید اطلاع رسانی و اقناع سازی شود و هماهنگی های لازم در این ارتباط باید از همین  امروز آغاز شود.


رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه "نظام دیجیتال در کشور باید به طور فزاینده و روزافزون توسعه یابد"، گفت: اعمال قانون در این جلسه مورد تاکید وزارت بهداشت بود و باید  اگر کاری از طریق الکترونیک امکان پذیر باشد و یک مسوول اداری، برای همان کار مردم را به تهران و ادارات بکشاند، باید مجازات شود چرا که سلامت مردم را به خطر انداخته است.


رئیس جمهور با اشاره به ضرورت برخورد با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و مرتکب تخلف می شوند، گفت: در جلسه امروز در این زمینه بحث شد و دستورالعمل هایی برای برخورد با متخلفان در سه بخش ادارات، اصناف و سطح عمومی جامعه تهیه شده است که برای جلسه بعدی ستاد ملی کرونا نهایی و ابلاغ خواهد شد.


 روحانی با تاکید مجدد بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روند مبارزه با بیماری کرونا و همچنین قدردانی از زحمات کادر درمانی کشور اظهارداشت: اگر شستشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از ترددهای غیرضروری و تجمعات بزرگ، از سوی همه مردم رعایت شود، کمک بزرگی در کاهش بیماری و رفع مشکلات ناشی از بیماری کرونا خواهد بود.

برچسب ها: دیجیتال کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر