21 مرداد 1399 - 14:15
کارشناس حوزه کسب و کار مطرح کرد:

کرونا عامل تغییرات دومینویی فضای کسب و کار

یک کارشناس حوزه کسب و کار کرونا را عامل تغییرات دومینویی فضای کسب و کار عنوان کرد.
کد خبر : ۱۱۶۹۹۰
اولین روز بازگشایی بازار ارز بدون معامله

به گزارش ایبِنا، ناصر پاشاپور نیکو امروز در یک نشست خبری با موضوع تغییر رفتار مصرف کننده در بحران کرونا، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، رفتار مصرف و نگرش مصرف کنندگان تغییر کرد. براساس بررسی‌های انجام شده از هزار نفر، در ۶ استان مصرف کنندگان تغییرات رفتاری داشتند که خانه نشینی و بیکاری و همچنین مشکلات مالی اقتصادی و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری از جمله مشکلات این موضوع بود.


وی افزود: براساس این بررسی افراد پیش از شیوع این ویروس میزان در خانه ماندن افراد در خانه رشد ۴۵ درصدی داشت. همچنین در دوران جبران شیوع ویروس کرونا خرید محصولات بهداشتی و داروخانه ای افزایش یافت. علاوه بر این مصرف کنندگان نیز بیشترین میزان خرید به فروشگاه های محلی، داورخانه ها و سپس فروشگاه های آنلاین ارتباط داشت به گونه ای که ۴۶ درصد مردم خرید آنلاین را بهترین روش خرید می دانستند.


کارشناس حوزه کسب و کار در ادامه در پاسخ به ایبِنا درباره استقبال مردم از خریدهای آنلاین، گفت: عدد خرید و فروش های آنلاین کوچ است، اما نسبت به قبل جهش داشته و دوران شیوع ویروس کرونا نیز موجب شده تا راه ۴ یا ۵ ساله را تنها در چند ماه اخیر طی کنند.


به گفته پاشاپور نیکو، بحران اقتصادی و کرونا مجموعه ای از تغییرات در رفتار مصرف کننده و تغییر در نگرش را ایجاد کرده و موجب تغییرات و تحولاتی مثل جا به جایی سبد خرید خانوار را سبب شده است. اگر این روند و تغییر توسط کسب و کارها پایش شود، و متناسب با آن استراتژی کسب و کار تغییر کند، تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند. وی ادامه داد: در غیر اینصورت امکان استفاده از این فرصت وجود ندارد.



برچسب ها: ارز کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر