افزایش بیش از یک درصدی قیمت نفت با کاهش موجودی انبارهای آمریکا

با انتشار گزارشی مبنی بر کاهش بیشتر از انتظارات موجودی نف انبارهای آمریکا، قیمت طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش مواجه شد.
کد خبر : ۱۱۷۰۲۵
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، برنت دریای شمال با رشد ۵۲ سنتی یا ۱.۲ درصدی هر بشکه ۴۵.۰۲ دلار دست به دست شد و این در حالی است که برنت روز گذشته حدود یک درصد افت قیمت داشت.


وست تگزاس اینترمیدیت نیز با رشد ۴۹ سنتی یا ۱.۲ درصدی، با وجود ریزش ۰.۸ درصدی دیروز، بشکه‌ای ۴۲.۱۰ دلار معامله شد. موسسه نفت آمریکا شب گذشته اعلام کرد که موجودی نفت خام آمریکا در هفته گذشته با کاهش ۴ میلیون بشکه‌ای روبرو شده است که در مقایسه با انتظارات و پیش بینی تحلیلگران مبنی بر ریزش ۲.۹ میلیون بشکه ای، به مراتب بیشتر بود. «جفری هالی» تحلیل گر ارشد بازار در موسسه اوآندا گفت: کاهش موجودی انبارهای آمریکا که سومین ریزش هفتگی متوالی آن محسوب می‌شود، از قیمت‌های امروز حمایت کرده است.


با این حال، ابهامات روزافزون در خصوص به بن بست رسیدن مذاکرات در واشنگتن بر سر بسته محرک کرونایی دوم به منظور حمایت از روند احیا از عمیق‌ترین آثار ناشی از پاندمی می‌تواند قیمت‌ها را در روزهای آتی تحت الشعاع قرار دهد. براساس داده‌های رسمی، در هندوستان، تقاضای سوخت در جولای با کاهش ۱۰.۸ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شد و پنجمین ماه متوالی افت را به ثبت رساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر