30 مرداد 1399 - 11:39

تامین سرمایه بانک ملت افزایش سرمایه می‌دهد

تامین سرمایه بانک ملت از افزایش سرمایه ۵۷ درصدی خبر داد.
کد خبر : ۱۱۷۲۷۱
تامین سرمایه بانک ملت

به گزارش ایبِنا، علی فولادی، دبیر هیات مدیره شرکت تامین سرمایه بانک ملت از برنامه هیات مدیره شرکت در خصوص افزایش سرمایه بیش از ۵۷درصدی خبر داد و عنوان کرد: قرار است سرمایه «تملت» از ۷هزار میلیارد ریال کنونی به ۱۱هزار میلیارد ریال افزایش یابد.


وی این افزایش سرمایه را از محل صرف سهام دانست و گفت: به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه شرکت و تقویت توان مالی و عملیاتی، این موضوع در تاریخ چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


فولادی یکی دیگر از اهداف شرکت در خصوص افزایش سرمایه مزبور را افزایش توان مالی هر چه بیشتر در راستای تامین مالی بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: از آنجا که افزایش سرمایه مزبور به روش صرف سهام بوده، به تعمیق هر چه بیشتر بازار سرمایه و شرکت کمک خواهد کرد، وی افزود به دلیل حذف مهلت ۶۰ روزه استفاده از حق تقدم های ناشی از افزایش سرمایه در این روش شرکت های متقاضی می‌توانند با زمان کوتاهتری نیاز خود به منابع مالی را مرتفع نمایند.


وی در ادامه تاکید کرد: بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود.


دبیر هیات مدیره شرکت تامین سرمایه بانک ملت در ادامه توضیح داد: افزایش سرمایه یکی از روش‌های مهم و مناسب تامین مالی برای بنگاه‌های فعال اقتصادی است. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند، طرح‌های توسعه جدیدی را به مجموعه فعالیت خود اضافه کنند یا قدرت رقابت خود را حفظ یا افزایش دهند، اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند.


فولادی در ادامه با اشاره به اینکه این تامین منابع مالی جدید می‌تواند به شکل‌های مختلفی صورت پذیرد، گفت: طبق ماده ۱۵۸ قانون تجارت و سایر قوانین موضوعه چنانچه بخواهیم یک دسته‌بندی از انواع روش‌های افزایش سرمایه داشته باشیم، می‌توان چهار روش کلی را برای افزایش سرمایه در نظر گرفت؛ افزایش سرمایه از محل سود انباشته، از محل آورده‌نقدی و مطالبات حال شده سهامداران و از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به روش صرف سهام.


به گفته این فعال بازار سرمایه، آمارها حاکی از این است که استفاده از روش افزایش سرمایه از طریق صرف سهام، هنوز جایگاه شایسته خود را پیدا نکرده و به‌تازگی سیاست‌گذاری بورسی به بررسی موانع موجود در این زمینه پرداخته تا با مرتفع کردن مشکلات، بتوان از پتانسیل بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌ها با کمترین هزینه و جذب نقدینگی برای اهداف توسعه‌ای و بهبود ساختاری در کمترین زمان، بهره برد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر