04 شهريور 1399 - 13:30

تغییر ضریب تعدیل اعتباری کارگزاران در اختیار سازمان بورس است

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اعلام کرد: افزایش یا کاهش ضریب تعدیل اعتباری کارگزاران پیش از این جزء اختیارات سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و اتفاق جدیدی نیست.
کد خبر : ۱۱۷۴۲۶
روح الله میرصانعی

به گزارش ایبِنا، روح الله میرصانعی ضمن اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی بورس مبنی بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز شده تا در صورت لزوم نسبت به افزایش ضریب اعتباری کارگزاران تا ۵۰ درصد اقدام کند، افزود: این مصوبه در عمل ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری شرکت های کارگزاری را افزایش نمی دهد، بلکه اختیار افزایش آن را به سازمان بورس داده که در صورت لزوم نسبت به افزایش این ضریب اقدام کند.


وی همچنین اظهارداشت: سازمان بورس و کمیته پایش ریسک بازار از قبل این اختیار را داشت که ضریب تعدیل اعتباری کارگزاران را افزایش یا کاهش دهد بنابراین یک اتفاق جدیدی نیست. دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس و کمیته پایش ریسک بازار بسته به شرایط بازار، ریسک اعتباری کارگزاران و ریسک اعتباری بازار این ضریب را در مقاطع زمانی مختلف بین ۱۰ تا ۶۰ درصد تغییر داده است.


میرصانعی افزود: این مصوبه هم صرفا بر اختیار سازمان بورس مبنی بر افزایش ضریب تعدیل صحه گذاشته در صورتی که از قبل این اختیار وجود داشته و سازمان می‌توانسته است چنین کاری را انجام دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر