04 شهريور 1399 - 15:24
در بحبوحه تنش‌های فزاینده؛

تاکید مقامات ارشد چین و آمریکا بر تعهد به فاز اول توافق تجاری

مقامات ارشد تجاری چین و آمریکا امروز (سه‌شنبه) در جریان یک تماس تلفنی با وجود تنش‌های موجود، بر پایبندی خود به فاز اول توافق تجاری تاکید کردند.
کد خبر : ۱۱۷۴۲۸
چین

به گزارش ایبِنا از رویترز، این تعهد از سوی رابرت لایتایزر نماینده استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و لیو هی، معاون نخست وزیر چین صورت گرفت؛ این تماس نخستین گفت و گوی رسمی طرفین از اوایل ماه مه تاکنون بوده و در بحبوحه افزایش نگرانی ها مبنی بر به بن بست خوردن توافق مذکور در میان تنش های فزاینده طرفین انجام شده است.


قرار بود این تماس ۱۵ آگوست یعنی ۶ ماه پس از انعقاد توافق تجاری انجام شود اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که همواره خشم خود را علیه چین در مورد پاندمی ویروس کرونا ابراز کرده است، هفته گذشته اعلام کرد که تماس و گفت و گو را به این دلیل عقب انداخته که در آن برهه قصد رسیدگی به این موضوع را نداشته است.


واشنگتن و پکن تعرفه ها و عوارضی متعددی را به دلیل موضوعات زیادی روی کالاهای تجاری یکدیگر اعمال کرده اند که از جمله این مسائل می توان به قانون امنیتی جدید چین در هنگ کنگ، پاندمی کرونا و اتهامات آمریکا به شرکت های فناوری چینی در خصوص تهدید امنیت ملی این کشور اشاره کرد. این تماس و گفتگو بی شک تاثیر مثبتی روی تجارت جهانی و قیمت کامودیتی ها از جمله نفت خواهد گذاشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها