05 شهريور 1399 - 13:40
متاثر ازتوفان لورا وتماس مقامات چین وآمریکا؛

نفت برنت دریای شمال بالا رفت؛ نفت خام آمریکا ۵ سِنت از دست داد

به دنبال تعطیلی شرکت‌های تولید نفت در خلیج مکزیک در آستانه توفان گرمسیری و همچنین خوش‌بینی در مورد مذاکرات توافق تجاری چین-آمریکا، نفت برنت دریای شمال افزایش یافت، اما نفت خام آمریکا افت قیمت یافت.
کد خبر : ۱۱۷۴۵۸
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، با این وجود پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر ابتلای مجدد چند بیمار به کووید-۱۹ در اروپا و آسیا، این افزایش قیمت تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از این موضوع محدود ماند.


برنت دریای شمال با ۱۰ سنت افزایش قیمت یا ۰.۲ درصد رشد، هر بشکه ۴۵.۹۶ دلار معامله شد و این در حالی است که وست تگزاس اینترمیدیت با افت ۵ سنتی یا ۰.۱ درصدی،  بشکه‌ای ۴۳.۳۰ دلار خرید و فروش شد. هر دو شاخص روز گذشته را در بالاترین سطح پنج ماه اخیر پشت سر گذاشته بودند.


«ادوارد مویا» تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوآندا در نیویورک گفت: تاثیر توفان افزایش قیمت کوتاه مدت است اما در صورای که خسارت وارد شده به سواحل تگزاس و لوییزیانا برای مدتی طولانی تقاضا را فلج کند، این روند افزایشی اندکی ادامه خواهد یافت.


صنعت انرژی آمریکا دیروز خود را برای یک توفان سهمگین مهیا کرد. تولیدکنندگان نفت نیروهای ۳۱۰ مورد از تاسیسات خود را تخلیه کرده و تولیدات را به اندازه ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز کاهش دادند؛ یعنی ۸۴ درصد نفت دریایی تولیدی در آبهای خلیج مکزیک که این رقم تقریبا برابر است با کاهش تولیدات این منطقه در ۱۵ سال پیش و همزمان با وقوع توفان کاترینا.


از سوی دیگر مقامات چین و آمریکا روز گذشته بر تعهد خود به فاز اول توافق تجاری تاکید کردند؛ توافقی که شاهد ناکامی چین از عمل به تعهدات خود و خرید محصولات آمریکایی بوده است اما این تماس تلفنی به طور بالقوه جریان تجاری را مابین دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان تقویت می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر