06 شهريور 1399 - 15:41
مروری بر عملکرد وپاسار در مردادماه;

رشد ۷۱ درصدی EPS وپاسار در فصل بهار

بانک پاسارگاد بر اساس صورت های مالی در پایان خردادماه موفق به شناسایی ۱۴۴ریال سود خالص به ازای هر سهم شده که نسبت به دوره مالی مشابه رشد تقریبی ۷۱ درصدی را نشان می دهد.
کد خبر : ۱۱۷۴۷۷
لوگوی بانک پاسارگاد

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد بر اساس صورت های مالی در پایان خردادماه موفق به شناسایی ۱۴۴ریال سود خالص به ازای هر سهم شده که نسبت به دوره مالی مشابه رشد تقریبی ۷۱ درصدی را نشان می دهد.


به گزارش نبض بورس، گرچه در صورت های مالی حسابرسی نشده سود خالص هر سهم با رشد ۷۱ درصدی مواجه شده ولی سال گذشته نیز بانک پاسارگاد سهامداران خود را شگفت زده کرد و در صورت های مالی حسابرسی شده سود خالص با افزایش مواجه شد و این خود گویای این مطلب است که این ارقام با نهایت دقت و امانتداری و احتیاط از طرف بانک تهیه می شود تا آنجا که حسابرس درصد سود را بیش از ارقام اعلام شده می داند.


از نکات جالب این صورت مالی می توان به رشد ۲۱۱ درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها اشاره کرد، بر این اساس این رقم در حالی ۲۸۳.۳ میلیارد تومان گزارش شده که در مدت مشابه قبلی ۹۰.۹ میلیارد تومان بوده است.


سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی نیز با رشد ۴۴ درصدی رقم ۴۰۲۲.۱ میلیارد تومان گزارش شده که در بهار ۹۸، این رقم ۲۸۰۲.۲ میلیارد تومان بوده است.


درآمدهای مشاع بانک پاسارگاد که از محل سرمایه گذاری مشترک بین سپرده گذاران و نیز حق الوکاله سهم بانک و همچنین از محل درآمدهای مشترک حاصل بین بانک و وام گیرندگان از محل تسهیلات اعطایی بدست می آید، با افزایش ۴۹ درصدی ۴۳۰۵.۴ میلیارد تومان بوده و سهم وپاسار از درآمدهای مشاع با رشد ۱۷۵ درصدی رقم ۷۶۶.۹ میلیارد تومان گزارش شده است.


رشد ۷۱ درصدی سود خالص وپاسار


سود و وجه التزام فعالیت های غیر مشاع رقم ۴۵۹.۵ میلیارد تومان گزارش شده، درآمد کارمزد با رشد ۱۱ درصدی رقم ۲۰۷.۱ میلیارد تومان بوده و مبادلات ارزی نیز ۲۳۴.۸ میلیارد تومان گزارش شده که با رشد ۴۴۹ درصدی سایر درآمدها، مجموع درآمدهای غیر مشاع بانک را به رقم ۹۱۰.۵ میلیارد تومان رسانده است.


سود خالص وپاسار طی این مدت با رشد ۷۱ درصدی بیش از ۷۲۷ میلیارد تومان گزارش شده که سود خالص هر سهم را با رشد ۷۱ درصدی، به ۱۴۴ ریال افزایش داده است.


مروری بر عملکرد وپاسار در مرداد ماه


بانک پاسارگاد عملکرد منتهی به مرداد ماه خود را منتشر کرد ، بر این اساس میزان سپرده های جذب شده وپاسار در پایان ماه میانی تابستان سال جاری مبلغ ۱۳۹.۶ هزار میلیارد تومان و میزان تسهیلات اعطایی بانک در مقطع ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ مبلغ ۱۲۶.۵ هزار میلیاردتومان، بوده است.


تحقق درآمد تسهیلات به میزان ۱.۳ هزار میلیارد تومان، رشد تسهیلات اعطایی به میزان ۵.۳ هزار میلیارد تومان طی مرداد ماه از دیگر نکات قابل توجه این گزارش است.


افزایش سپرده های جذب شده به میزان ۳.۷ هزار میلیارد تومان در مرداد ماه، رشد حدود ۴.۵ درصدی تسهیلات اعطایی نسبت به مانده پایان تیرماه و رشد حدود ۳ درصد سپرده های جذب شده نسبت به مانده پایان تیر ماه از موارد قابل اعتنا و مثبت گزارش وپاسار بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر