07 شهريور 1399 - 09:45

رییس بانک مرکزی فرانسه: هرگونه اصلاح رشد اقتصادی صعودی خواهد بود

رییس بانک مرکزی فرانسه می‌گوید که پیش‌بینی احیای اقتصادی همگام با برآوردهای قبلی بوده و هرگونه اصلاحیه تخمین رشد اقتصادی صعودی خواهد بود.
کد خبر : ۱۱۷۴۹۳
فرانسه

به گزارش ایبِنا از رویترز، «فرانسیس ویلروی دو گالو» معتقد است که دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سال جاری به اندازه ۱۰ درصد کوچک شده و در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب با رشد ۷ و ۴ درصدی احیا خواهد شد.


علاوه بر این، پیش بینی‌های مذکور در تاریخ ۱۴ سپتامبر دوباره بازنگری خواهد شد. ویلروی در اینباره گفت: احیا تقریبا مقارن با پیش بینی ها است. اگر تغییر خاصی رخ ندهد، رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ اندکی بهتر از پیش بینی‌ها خواهد بود؛ اتفاقی که متعاقبا احیای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را قوی‌تر خواهد کرد.


ویلروی در ادامه اضافه کرد که بانک مرکزی اروپا از طریق پایین نگه داشتن نرخ بهره و تزریق نقدینگی به احیای وسیع منطقه یورو کمک خواهد کرد. وی همچنین افزود که تعیین نرخ تورم هدف در میان مدت ضروری است؛ موضوعی که با اصلاح قابل توجه نرخ بهره از سوی فدرال رزرو همخوانی دارد.


نرخ تورم هدف بانک مرکزی اروپا که حوالی دو درصد و کمتر برای میان مدت تعیین شده است، یکی از موضوعات استراتژیکی است که این نهاد در بازبینی اخیر خود لحاظ کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر