11 شهريور 1399 - 14:00
از سوی بانک مرکزی نیجربه تعیین شد؛

۱۳میلیون دلار، حداقل سرمایه لازم برای جواز خدمات پرداخت همراه

بانک مرکزی نیجریه ضمن تعیین حداقل سرمایه پایه معادل ۱۳ میلیون دلار برای بانک‌های خدمات پرداخت، اعلام کرد که صدور جواز فعالیت این قبیل بانک‌ها را افزایش خواهد داد.
کد خبر : ۱۱۷۵۶۱
پرداخت همراه

به گزارش ایبِنا از رویترز، بانک مرکزی نیجریه در بخشنامه‌ای که به رویت رویترز رسیده، اعلام کرده است که شرکت‌های مخابراتی، شرکت‌های تحت قرارداد با بانک‌ها، زنجیره‌های خرده فروشی و خدمات پستی می‌توانند برای دریافت جواز درخواست دهند تا به بانک خدمات پرداخت بدل شوند. بدین منظور متقاضیان باید یک شرکت جداگانه برای این کار با سرمایه حداقل ۱۳ میلیون دلار تاسیس کرده و آن را به طور مستقل از فعالیت‌های کنونی خود اداره کنند.


نیجریه قصد دارد تا بخش خدمات مالی دیجیتال خود را گسترش دهد؛ اقدامی که به میلیون‌ها نیجریه ای که فاقد حساب بانکی هستند، کمک شایانی خواهد کرد اما مقررات مربوطهُ، با لابی شدید بانک ها مواجه شده است.


حدود نیمی از جمعیت ۱۸۰ میلیون نفری نیجریه از حساب بانکی محروم هستند. موفقیت خدمات پرداخت با استفاده از گوشی تلفن همراه در شرق آفریقا سرمایه‌گذاران و این صنعت را متقاعد کرده است که خدمات مالی حیطه بعدی بخش مخابرات برای رشد و توسعه محسوب می‌شود؛ جایی که هزینه خدمات اولیه در حال ریزش است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها