12 شهريور 1399 - 11:46

واحدهای صادراتی مقاوم در شرایط سخت حمایت می شوند

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات گفت:واحدهای تولیدی صادرات محور خوش حساب که در شرایط دشوار فعلی حجم صادرات خود را افزایش داده یا مانع افت صادرات شده باشند، در مرحله بعدی تسهیلات بیشتری دریافت می کنند.
کد خبر : ۱۱۷۵۹۱
مزده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران،‌ محمدجعفر مزده عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ضمن تقدیر از فعالیت های این بنگاه تولیدی گفت: شرکت مذکور از مشتریان خوش حساب بانک توسعه صادرات ایران است که کارنامه مثبتی در حوزه صادرات از خود به جای گذاشته و این بانک آمادگی دارد تا با واحد تولیدی یاد شده در چارچوب مقررات قانونی، همراهی لازم را در بخش ارتقا سقف اعطای تسهیلات و وثائق، داشته باشد.


مزده گفت: بر اساس سیاست های حمایتی بانک توسعه صادرات، واحدهای تولیدی صادرات محور خوش حساب که به ویژه در شرایط دشوار فعلی حجم صادرات خود را افزایش داده یا از کاهش صادرات پیشگیری کرده باشند در مرحله بعدی، تسهیلات بیشتری دریافت خواهند کرد.


وی به مزایای ورود بنگاه های تولیدی به بورس اشاره کرد و گفت: پبشنهاد می کنم از فرصت حضور در بازار سرمایه استفاده کنید؛ علاوه بر اینکه تامین مالی از طریق بازار سرمایه از سیستم بانکی ارزان تر است، سهام شما به عنوان وثیقه نیز برای دریافت تسهیلات مورد پذیرش قرار می گیرد.


ناصر آقاسلطانی، مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: این شرکت در سال ۹۸ بالغ بر ۱۵میلیون دلار مصنوعات پلاستیکی صادرکرده و در سه ماه اول سال جاری نیز ۳ میلیون دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات داشته است.


آقاسلطانی در ادامه این بازدید به چالش های حوزه صادرات پرداخت و گفت: با واردات ماشین آلات جدید برای خط تولید، ظرفیت تولید ما دوبرابر شده اما تامین مواد اولیه یکی از مشکلات تولید در کشور است که دامنگیر حوزه مصنوعات پلیمری نیز شده است؛ ضمن اینکه رقابت در بورس باعث گران تر شدن مواد اولیه و بالا رفتن هزینه های تولید شده است.


وی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان کشور در شرایط جنگ اقتصادی تمام تلاش خود را برای تداوم تولید و صادرات به کار می بندند، افزود: صادرکنندگان ترکیه به عنوان رقیب اصلی ما در بازار های هدف صادراتی، از تسهیلات ارزان و حمایت های دولتی خوبی در حوزه صادرات برخوردارند؛ مطالبه ما از سیستم بانکی، به خصوص بانک توسعه صادرات ایران تسهیل در اخذ وثائق، افزایش سقف تسهیلات و حمایت از صادرکنندگان در شرایط سخت است.


شرکت تولیدی و صنعتی ممتاز سهند طی سال های ۹۶ تا ۹۸ صادرکننده ممتاز کشوری بوده و قریب به ۶۵۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند. باوجود شرایط نامساعد اقتصادی، شیوع کرونا و تحریم ها، این بنگاه اقتصادی نه تنها افت صادرات وتعدیل نیرو نداشته بلکه به تعداد پرسنل خود نیز افزوده است.


شرکت های "پویا پلیمر سهند" و "تولیدی و صنعتی ممتاز سهند" از شرکت های زیرمجموعه این واحد تولیدی موفق صادراتی به ترتیب ۲۸۰ و ۳۵۰ میلیاردریال تسهیلات سرمایه در گردش از بانک توسعه صادرات دریافت کرده اند.


براساس این گزارش شرکت پویا پلمیرسهند، مصنوعات پلاستیکی خود را به کشورهایی چون اوکراین، روسیه، عراق، افغانستان، پاکستان و چین صادر می کند. این جلسه در ادامه بازدید های هفته دولت با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام پذیرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر