18 شهريور 1399 - 12:11
متاثر از تشدید بحران برگزیت؛

خروج ۱.۶ میلیارد دلار از صندوق‌های سهام انگلیسی ظرف سه ماه

با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران از عدم حصول توافق تجاری پسابرگزیت و آثار پاندمی کرونا، صندوق‌های سهام بریتانیایی در سه ماهه اخیر شاهد خروج رقم رکوردشکن ۱.۶ میلیارد دلار از نقدینگی خود بوده‌اند.
کد خبر : ۱۱۷۷۱۸
برگزیت

به گزارش ایبِنا از رویترز، بریتانیا در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما در تلاش است تا پایان سال با این بلوک به توافق تجاری دست یابد. جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا این هفته وارد بحران تازه‌ای شد؛ در واقع لندن تهدید کرد که اگر تا ماه آینده مفاد تجارت آزاد مورد توافق قرار نگیرد، بدون توافق از اتحادیه اروپا جدا می‌شود.


اقتصاد بریتانیا در سه ماهه دوم سال و در نتیجه محدودیت‌های ناشی از پاندمی کووید-۱۹، با ثبت رکورد ۲۰.۴ درصد کوچک شد و از این حیث از آمریکا و منطقه یورو سبقت گرفت. «ادوارد گلین» رییس واحد بازارهای جهانی شبکه معاملات صندوق های سرمایه گذاری کالاستون (Calastone)، گفت که این دو موضوع سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده تا دارایی‌های خود را از بریتانیا خارج کنند.


صندوق‌های سهام انگلیسی در ژوئن، جولای و آگوست به ترتیب شاهد خروج سرمایه‌ای معادل ۶۶۷، ۳۶۸ و ۱۹۵ میلیون پوند بوده و این در حالی است که صندوق‌های غیرانگلیسی در همین برهه در مجموع شاهد ورود ۱.۶ میلیارد پوند سرمایه بوده اند. بیش از دو سوم جریان ورودی و خروجی سرمایه به صندوق‌های سهام مستقر در بریتانیا ماهانه از شبکه کالاستون عبور می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر