18 شهريور 1399 - 11:44
مدیرکل دفترتوسعه بازرگانی سازمان توسعه تجارت:

صادرکنندگان خوشنام ۱۴.۲ یورو تعهدات ارزی خود را ایفا کردند

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان خوشنام ۱۴.۲ میلیارد یورو، تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند.
کد خبر : ۱۱۷۷۳۱
یورو

به گزارش ایبِنا، احسان قمری افزود: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود دو هزار و ۵۶ صادرکننده نسبت به رفع کامل تعهدات ارزی خود در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۱ صادرکننده غیرتولیدی (۳۰ درصد) و مابقی یعنی ۱۴۳۵ صادرکننده از جمله واحدهای تولیدی هستند.


قمری میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را ۱۴.۲ میلیارد یورو اعلام کرد که از این میزان، ۷.۵ میلیارد یورو مربوط به سال ۹۷ و ۶.۷ میلیارد یورو مربوط به سال ۱۳۹۸ است. دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی، میزان تعهدات ایفا شده صادرکنندگان خوشنام را ۱۴.۲ میلیارد یورو اعلام کرد و ادامه داد: از این مقدار، بیش از ۹۲ درصد توسط بنگاه‌های تولیدی انجام شده است.


مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۶۲ درصد ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که ۱۰۰ درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، توسط صادرکنندگانی انجام شده که بیشتر از صد میلیون یورو صادرات داشته‌اند، ضمن اینکه این گروه از صادرکنندگان شامل ۲۴ واحد تولیدی با حدود ۹ میلیارد یورو صادرات هستند.


وی همچنین بر سیاست تشویق صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، تاکید کرد و گفت: بیش از ۱۳۳۳ صادرکننده که صد درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، صادراتی کمتر از یک میلیون یورو داشته و فقط ۲.۶ میلیارد یور صادرات گروه را به خود اختصاص داده‌اند که لازم است در خصوص سیاست حمایتی از بنگاه‌های کوچک و متوسط یا بنگاه‌های بزرگ از نظرات کارشناسان استفاده کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر