صرفه‌جویی۷۰۰میلیون دلاری هندبا اشباع ذخایراستراتژیک با نفت۱۹دلاری

هندوستان با استفاده از قیمت‌های به شدت نازل نفت خام در اوایل سال جاری، ذخایر استراتژیک خود را با نفت بشکه‌ای ۱۹ دلار پُر و در جریان این فرآیند حدود ۷۰۰ میلیون دلار پس‌انداز کرد.
کد خبر : ۱۱۸۱۰۷
نفت

به گزارش ایبِنا از راشاتودی، وزارت نفت و گاز طبیعی هندوستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هند با بهره بردن از قیمت پایین نفت در بازارهای جهانی، در ماه آوریل و مه ۱۶.۷۱ میلیون بشکه نفت خریداری و هر سه ذخایر استراتژیک نفت خود را واقع در ویساکاپتنام پر کرد.


متوسط هزینه‌ای که هند در این دو ماه بابت نفت پرداخت کرده، بشکه‌ای ۱۹ دلار بوده است؛ قیمت نفت در ژانویه سال ۲۰۲۰ هر بشکه ۶۰ دلار بود. به لطف ارزان‌ترین نفت سالیان در ابتدای سه ماهه دوم سال، هند موفق شد تا در صورتحساب نفت وارداتی خود ۶۸۵.۱۱ میلیون دلار صرفه جویی کند.


هندوستان نیز همچون بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان یعنی چین، از قیمت‌های پایین نفت در آوریل به منظور پُر کردن انبارهای نفت خام خود استفاده کرد و در نتیجه، دهلی در مقایسه با مدتی مشابه در سال گذشته برای واردات نفت در آوریل و جولای ۲۰۲۰ بهای به مراتب کمتری پرداخت کرد.


به دلیل ریزش بهای جهانی نفت، صورتحساب نفت خام وارداتی هند در سه ماهه منتهی به جولای یعنی نخستین سه ماهه سال مالی این کشور، ۱۲.۴ میلیارد دلار بود؛ به ازای این مبلغ، هند در مجموع ۵۷.۲ میلیون تن نفت خام وارد کرد؛ این در حالی است که این کشور در مدتی مشابه در سال ۲۰۱۹ برای واردات ۷۴.۹ میلیون تن نفت خام ۳۶.۲ میلیارد دلار پرداخت کرده بود. تقاضای سوخت در هندوستان که در جریان نخستین قرنطینه سراسری در راستای تهدید شیوع ویروس کرونا ۶۰ درصد ریزش کرده بود، در آگوست بار دیگر افت کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر