غول نفتی گازپروم:

مصرف نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به سطوح پیش از پاندمی برمی‌گردد

مدیرعامل غول نفتی گازپروم روسیه می‌گوید که مصرف جهانی نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به سطوح پیش از پاندمی خواهد رسید.
کد خبر : ۱۱۸۱۳۴
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، «الکساندر دیوکوف» امروز (چهارشنبه) در جریان یک نشست گفت که شرکت گازپروم باوجود کُند شدن تقاضای جهانی نفت به دلیل پاندمی ویروس کرونا، همچنان برای ادامه سرمایه گذاری از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.


سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه متحدان خود از جمله روسیه در قالب گروهی موسوم به اوپک پلاس در راستای بازگرداندن تعادل به بازار نفت و حمایت از قیمت‌ها تصمیم به کاهش رکوردشکن تولیدات خود به اندازه ۹.۷ میلیون بشکه در روز گرفتند که این رقم حالا به ۷.۷ میلیون بشکه نفت تسهیل شده است.


امروز به دنبال افزایش غافلگیرکننده انبارهای نفت آمریکا، نفت خام باردیگر با کاهش قیمت مواجه شد و هر بشکه نفت دریای برنت با ۳۳ سنت یا ۰.۸درصد افت با قیمت ۴۱.۳۹ دلار معامله شد و این در حالی است که وست تگزاس اینترمیدیت نیز با از دست دادن ۴۰ سنت یا یک درصد، بشکه‌ای ۳۹.۴۰ دلار دست به دست شد.


روسیه تا به امروز، بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش کرده که از این تعداد نزدیک به ۲۰ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند. روسیه به عنوان نخستین کشور به تازگی اعلام کرد که واکسن کرونای ساخته این کشور موسوم به اسپوتنیک آزمایشات بالینی و تست انسانی را بدون برجای گذاشتن عوارض جانبی پشت سر گذاشته و مسکو در آستانه مصون‌سازی این کشور است. با این حال، کارشناسان معتقدند که مسکو با این اقدام صرفا سعی دارد تا کیفیت و قابلیت مصون‌سازی واکسن را فدای ژست «اولین کشور سازنده واکسن کرونا» کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها