متاثر از پاندمی کرونا؛

نرخ بیکاری در آرژانتین به بالاترین سطح خود در ۱۶ سال اخیر رسید

همزمان با زیر و رو شدن کشور آرژانتین متاثر از پاندمی ویروس کرونا، نرخ بیکاری در این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با جهش ۱۳.۱ درصدی به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۴ تاکنون رسید.
کد خبر : ۱۱۸۱۵۲
آرژانتین

به گزارش ایبِنا از رویترز، آرژانتین در اواسط مارس قرنطینه سختگیرانه‌ای را اعمال کرد و در نتیجه آن اقتصاد شکننده این کشور که از سال ۲۰۱۸ در رکود بود، با ضربه سختی روبرو شد و بسیاری از کسب و کارها را برای ادامه حیات در تقلا رها کرد.


آرژانتین هم اکنون بیش از ۶۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است. نرخ بیکاری در آرژانتین در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰.۴ درصد بود.


مرکز آمار آرژانتین (INDEC) در گزارشی نوشت: ارقام مرتبط با بیکاری به طور گسترده انعکاس دهنده تاثیر پاندمی کووید-۱۹ و محدودیت‌های اعمال شده روی برخی از فعالیت‌ها و تحرکات خاص، بر پویایی بازار کار است.


این مرکز اعلام کرد که پاندمی کرونا بیشترین آسیب را به بخش‌های ساخت و ساز، هتل‌ها و رستوران‌ها و خدمات داخلی وارد کرده است.


آرژانتین که تولیدکننده غلات آمریکای جنوبی محسوب می‌شود و به تازگی از ناکامی در بازپرداخت بدهی خارجی خود رهایی یافته است، به منظور احیای اقتصاد خود و بازگرداندن شهروندان به کار به منظور تعدیل نرخ فزآینده فقر و پر کردن بودجه تحلیل رفته دولت، به شدت محتاج کمک و حمایت بین‌المللی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر