موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال؛

نسبت بدهی به تولیدناخالص داخلی هندوستان در آستانه عبور از ۹۰درصد

موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال باوجود حفظ رتبه اعتباری هند در پایین درجه سرمایه‌گذاری،هشدار داد که این کشور آسیایی در نتیجه بحران کرونا در سال مالی۲۰۲۱با انباشت کسری بودجه و بدهی خارجی روبرو می‌شود.
کد خبر : ۱۱۸۲۰۸
هند

به گزارش ایبِنا از راشاتودی، این موسسه در پیش‌بینی جدید خود که در هفته گذشته منتشر کرده است، انتظار دارد که نسیت بدهی به تولید ناخالص داخلی هندوستان، نسبت به سال گذشته با افزایش بیش از ۱۷ درصدی مواجه شده و سپس در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۱ به ۹۰.۶ درصد برسد.


این برآورد با پیش بینی‌های دو موسسه اعتبارسنجی دیگر یعنی فیچ و مودی همخوانی دارد. در حالی که اس‌اندپی اعلام کرده است که پاندمی کرونا در سال جاری به کاهش ۹ درصدی رشد اقتصادی هند می‌انجامد، اما تا بدین جا رتبه اعتباری بلندمدت این کشور را تغییر نداده و آن را روی BBB- نگه داشته است.


با وجود هشدار اولیه این موسسه مبنی بر اینکه ممکن است احیا برای برخی از کشورهای آسیایی سخت‌تر از سایرین باشد، حالا تحلیل گران معتقدند که هندوستان در سال مالی ۲۰۲۲ می‌تواند کاملا احیا شود.


براساس پیش بینی‌های اس‌اندپی، رشد اقتصادی هند در سال مالی آتی به اندازه ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این موسسه در گزارش خود آورده است: انتظار داریم عادی‌سازی فعالیت اقتصادی در هند در سال مالی ۲۰۲۲ آغاز شود و در نتیجه به رشد تولید ناخالص داخلی ۱۰ درصدی بیانجامد.


کاهش ۹ درصدی رشد اقتصادی هند که توسط اس‌اندپی پیش بینی شده است، نسبت به پیش بینی سایر موسسات اعتباری به مراتب معتدل‌تر است؛ موسساتی که اکثرا انتظار دارند که پس از افت ۲۳.۹ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال، رشد اقتصادی این کشور در سال مالی ۲۰۲۱ با عددی دورقمی کاهش پیدا کند.


شورای ملی مطالعات اقتصادی کاربردی که یک اندیشکده تازه تاسیس در دهلی است، به تازگی هشدار داده که ممکن است اقتصاد هندوستان در سال مالی جاری ۱۲.۶ درصد کوچک شود؛ مودی این رقم را ۱۱.۵ و فیتچ آن را ۱۰.۵ درصد پیش بینی کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر