رشد عواید کارخانجات صنعتی چین برای چهارمین ماه متوالی

براساس اداره آمار چین، عواید کارخانه‌های صنعتی این کشور متاثر از احیای قیمت‌های کامودیتی‌های بین‌المللی و تجهیرات کارخانه‌ای، در آگوست برای چهارمین ماه متوالی با افزایش مواجه شد.
کد خبر : ۱۱۸۲۳۸
صنعت

به گزارش ایبِنا از رویترز، به دنبال بهبود احیای اقتصادی چین تحت تاثیر افزایش تقاضا، محرک‌های دولتی و احیای غافلگیرکننده صادرات، احیای اقتصادی این کشور سرعت گرفته است. براساس اعلام اداره امار چین، سود کارخانه های صنعتی این کشور در ماه آگوست با رشد ۱۹.۱درصدی نسبت به سال گذشته به ۶۱۲.۸۱ میلیارد یوآن (۸۹.۸میلیارد دلار) رسید.


این رقم در ماه جولای ۱۹.۶ درصد بود و آگوست چهارمین ماه متوالی رشد عواید این بخش را تشکیل می‌دهد. با این حال، بدنبال تنش‌های فزآینده مابین واشنگتن و پکن و سایه آن روس دورنمای تجارت جهانی، عواید شرکت‌های صنعتی همچنان با فشارهای خارجی روبرو است.


به گفته «ژو هونگ» یکی از مقامات اداره آمار چین، عواید تولیدات مواد خام در آگوست با رشد ۳۲.۵درصدی مواجه بوده است؛ این رقم در جولای تنها ۱۴.۷درصد اعلام شده بود؛ بخشی از دلیل این افزایش، احیای قیمت‌های کامودیتی های بین المللی همچون نفت خام و سنگ آهن است.


در این بین، سود تولیدات بخش تولید تجهیزات عمومی در آگوست رشد ۳۷درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که ماشین آلات الکتریکی در همین برهه ۱۳.۳ درصد رشد داشته است. با این حال، فعالیت کارخانه ای همچنان با سرعتی کندتر مسیر احیا را طی می‌کند.


عواید کارخانه‌های صنعتی چین در از ژانیوه تا آگوست نسبت به سال گذشته افت ۴.۴درصدی را تجربه کرد و به ۳.۷۲تریلیون یوآن رسید که رد مقایسه با کاهش ۸.۱درصدی در ۶ ماه نخست سال عملکرد بهتری محسوب می‌شود.


با این حال، تعهدات کارخانه صنعتی در پایان آگوست ۶.۶درصد افزایش پیدا کرد که در مقایسه با ۶.۵درصد پایان جولای اندکی بیشتر است. درآمدهای کارخانجات صنعتی دولتی در هشت ماه نخست سال جاری برمبنای سالانه ۱۷درصد افت داشته و این رقم برای هفت ماه نخست سال ۲۳.۵درصد بود. عواید بخش خصوصی نیز در هشت ماه منتهی به آگوست ۳.۳درصد ریزش داشت که نسبت به هفت ماه نخست (۵.۳درصد) با کاهش مواجه شده است.

برچسب ها: صنعت چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر