بانک جهانی اعلام کرد؛

پیش‌بینی کوچک شدن ۶.۹ درصدی اقتصاد فیلیپین در ۲۰۲۰

براساس گزارش جدید منتشر شده از سوی بانک جهانی در روز سه‌شنبه، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد فیلیپین در سال ۲۰۲۰ در بیماری همه گیر ۶.۹ درصد منقبض شود.
کد خبر : ۱۱۸۳۲۸
پرچم فیلیپین

به گزارش ایبِنا به نقل از شینهوا، براساس گزارش جدید منتشر شده از سوی بانک جهانی در روز سه شنبه، پیش بینی می شود اقتصاد فیلیپین در سال ۲۰۲۰ در بیماری همه گیر  COVID-۱۹ به میزان ۹.۶ درصد منقبض شود و قبل از جهش مجدد به ۵.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۵.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ برسد.


این گزارش با عنوان "از مهار تا بهبود ، با بروزرسانی اقتصادی بانک جهانی در اکتبر ۲۰۲۰ برای شرق آسیا و اقیانوسیه"، بیان می کند که این انقباض روندی ترسیم شده است که می تواند پیشرفت سریع کشور در کاهش فقر در سال های اخیر را کُند نماید.


رشد اقتصادی فیلیپین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به طور متوسط ۶.۶ درصد بوده که نتیجه مدیریت مالی کلان محتاط، سرمایه گذاری قابل توجه در زیرساخت و سرمایه انسانی و شرایط خارجی مطلوب است.


این گزارش می گوید که هم اکنون شوک COVID-۱۹  اقتصاد کشور را به سمت رکود سوق داده و دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی را تهدید می کند. به علاوه این بیماری همه گیر باعث کاهش حواله های ارسالی توسط کارگران فیلیپینی در خارج از کشور و از دست دادن شغل به دلیل اقدامات شدید محدودکننده شده است.


در این گزارش آمده است: کمک های اجتماعی به خانواده های فقیر و آسیب پذیر و همچنین شرکت های کوچک به کاهش اثر COVID-۱۹ و تسریع بهبود در فیلیپین کمک خواهد کرد. این گزارش می گوید که بهبودی از بیماری همه گیر مستلزم اقدامات حفاظتی اجتماعی و مدیریت بهداشت عمومی فوری و از سرگیری مجدد تاکید شدید دولت بر سرمایه گذاری های انسانی و زیرساختی است که داستان رشد موفق فیلیپین قبل از COVID-۱۹  را مشخص می نماید.


 د.دیوپ، مدیر امور بانک جهانی برای برونئی، مالزی، فیلیپین و تایلند اظهار داشت: در کوتاه مدت ، هر پزو که به طور مستقیم در دست خانواده های فقیر و آسیب پذیر قرار می گیرد از طریق کمک اجتماعی به تقاضای کالاهای اساسی و خدمات در جوامع محلی تبدیل می شود که به نوبه خود از شرکت های کوچک و تلاش های دولت در راستای بهبودی حمایت می کند.


دیوپ گفت: در عین حال ، نمی توان بیش از حد بر اهمیت پیشرفت در مدیریت بهداشت عمومی شامل آزمایش ، ردیابی ، جداسازی و درمان برای کنترل موثر گسترش COVID-۱۹ و اطمینان از بهبودی قطعی تاکید کرد.


در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ، اقتصاد فیلیپین ۹.۰ درصد کاهش یافت. این انقباض ، بزرگترین انقباض از سال ۱۹۸۵، با اجرای اقدامات سختگیرانه قرنطینه از جمله محدودیت ها در تحرک، ترتیب کار از خانه و بسته شدن محل کار که فعالیت های اقتصادی را خفه می کند، انجام شد. صادرات و واردات فیلیپین هم با کاهش تجارت بین المللی که با اختلالات گسترده در زنجیره های ارزش جهانی روبرو شده بود، ضعیف شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها